Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Een tijdelijke boetiek die afgelopen weekend verzegeld werd omdat die ervan verdacht werd namaakkledij te verkopen, is vandaag opnieuw opengegaan. De goederen bleken wel degelijk koosjer.

Superdry of Luperdry?

De tijdelijke winkel met zo'n 80.000 stuks merkkledij tegen crisisprijzen had vorige vrijdag zijn intrek genomen in een leegstaande voormalige meubelzaak op Fort Lapin aan de Brugse ring. Zaterdagnamiddag werd de zaak echter al verzegeld na klachten van verschillende klanten.

 

Die voelden zich bedot: ze dachten kledij van Superdry te hebben gekocht, maar de S uit het bekende logo (foto) bleek volgens sommigen verdacht veel weg te hebben van een L. Ongetwijfeld namaak, klonk het al gauw op Facebook, waar het verhaal een eigen leven begon te leiden. Daarop greep het parket in: het liet de zaak verzegelen. Een ferme streep door de rekening van de uitbater.

 

"Slechte Belgenmop"

Na onderzoek bleek de kledij echter wel degelijk origineel. De komende dagen worden nog enkele stukken onderzocht, maar ondertussen is het pand opnieuw open.

 

"Dit is een slechte, ongelooflijk uit de hand gelopen Belgenmop die me vele duizenden euro's gekost heeft", zegt zaakvoerder Leon Boelens, een ingeweken Nederlander. "Alles begon toen een meisje met die onzin begon op Facebook en men elkaar begon op te jutten. Logischerwijs wil ik een schadevergoeding, en desnoods verhaal ik die op de mensen die met de klachten begonnen op Facebook. Hun Facebookgroep is al verwijderd, maar we hebben schermafdrukken als bewijs." Een verhaal dat dus nog een staartje krijgt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top