Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Een tijdelijke boetiek die afgelopen weekend verzegeld werd omdat die ervan verdacht werd namaakkledij te verkopen, is vandaag opnieuw opengegaan. De goederen bleken wel degelijk koosjer.

Superdry of Luperdry?

De tijdelijke winkel met zo'n 80.000 stuks merkkledij tegen crisisprijzen had vorige vrijdag zijn intrek genomen in een leegstaande voormalige meubelzaak op Fort Lapin aan de Brugse ring. Zaterdagnamiddag werd de zaak echter al verzegeld na klachten van verschillende klanten.

 

Die voelden zich bedot: ze dachten kledij van Superdry te hebben gekocht, maar de S uit het bekende logo (foto) bleek volgens sommigen verdacht veel weg te hebben van een L. Ongetwijfeld namaak, klonk het al gauw op Facebook, waar het verhaal een eigen leven begon te leiden. Daarop greep het parket in: het liet de zaak verzegelen. Een ferme streep door de rekening van de uitbater.

 

"Slechte Belgenmop"

Na onderzoek bleek de kledij echter wel degelijk origineel. De komende dagen worden nog enkele stukken onderzocht, maar ondertussen is het pand opnieuw open.

 

"Dit is een slechte, ongelooflijk uit de hand gelopen Belgenmop die me vele duizenden euro's gekost heeft", zegt zaakvoerder Leon Boelens, een ingeweken Nederlander. "Alles begon toen een meisje met die onzin begon op Facebook en men elkaar begon op te jutten. Logischerwijs wil ik een schadevergoeding, en desnoods verhaal ik die op de mensen die met de klachten begonnen op Facebook. Hun Facebookgroep is al verwijderd, maar we hebben schermafdrukken als bewijs." Een verhaal dat dus nog een staartje krijgt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top