Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open | RetailDetail

Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Een tijdelijke boetiek die afgelopen weekend verzegeld werd omdat die ervan verdacht werd namaakkledij te verkopen, is vandaag opnieuw opengegaan. De goederen bleken wel degelijk koosjer.

Superdry of Luperdry?

De tijdelijke winkel met zo'n 80.000 stuks merkkledij tegen crisisprijzen had vorige vrijdag zijn intrek genomen in een leegstaande voormalige meubelzaak op Fort Lapin aan de Brugse ring. Zaterdagnamiddag werd de zaak echter al verzegeld na klachten van verschillende klanten.

 

Die voelden zich bedot: ze dachten kledij van Superdry te hebben gekocht, maar de S uit het bekende logo (foto) bleek volgens sommigen verdacht veel weg te hebben van een L. Ongetwijfeld namaak, klonk het al gauw op Facebook, waar het verhaal een eigen leven begon te leiden. Daarop greep het parket in: het liet de zaak verzegelen. Een ferme streep door de rekening van de uitbater.

 

"Slechte Belgenmop"

Na onderzoek bleek de kledij echter wel degelijk origineel. De komende dagen worden nog enkele stukken onderzocht, maar ondertussen is het pand opnieuw open.

 

"Dit is een slechte, ongelooflijk uit de hand gelopen Belgenmop die me vele duizenden euro's gekost heeft", zegt zaakvoerder Leon Boelens, een ingeweken Nederlander. "Alles begon toen een meisje met die onzin begon op Facebook en men elkaar begon op te jutten. Logischerwijs wil ik een schadevergoeding, en desnoods verhaal ik die op de mensen die met de klachten begonnen op Facebook. Hun Facebookgroep is al verwijderd, maar we hebben schermafdrukken als bewijs." Een verhaal dat dus nog een staartje krijgt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.