Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open | RetailDetail

Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Wegens ‘namaak’ verzegelde pop-up in Brugge weer open

Een tijdelijke boetiek die afgelopen weekend verzegeld werd omdat die ervan verdacht werd namaakkledij te verkopen, is vandaag opnieuw opengegaan. De goederen bleken wel degelijk koosjer.

Superdry of Luperdry?

De tijdelijke winkel met zo'n 80.000 stuks merkkledij tegen crisisprijzen had vorige vrijdag zijn intrek genomen in een leegstaande voormalige meubelzaak op Fort Lapin aan de Brugse ring. Zaterdagnamiddag werd de zaak echter al verzegeld na klachten van verschillende klanten.

 

Die voelden zich bedot: ze dachten kledij van Superdry te hebben gekocht, maar de S uit het bekende logo (foto) bleek volgens sommigen verdacht veel weg te hebben van een L. Ongetwijfeld namaak, klonk het al gauw op Facebook, waar het verhaal een eigen leven begon te leiden. Daarop greep het parket in: het liet de zaak verzegelen. Een ferme streep door de rekening van de uitbater.

 

"Slechte Belgenmop"

Na onderzoek bleek de kledij echter wel degelijk origineel. De komende dagen worden nog enkele stukken onderzocht, maar ondertussen is het pand opnieuw open.

 

"Dit is een slechte, ongelooflijk uit de hand gelopen Belgenmop die me vele duizenden euro's gekost heeft", zegt zaakvoerder Leon Boelens, een ingeweken Nederlander. "Alles begon toen een meisje met die onzin begon op Facebook en men elkaar begon op te jutten. Logischerwijs wil ik een schadevergoeding, en desnoods verhaal ik die op de mensen die met de klachten begonnen op Facebook. Hun Facebookgroep is al verwijderd, maar we hebben schermafdrukken als bewijs." Een verhaal dat dus nog een staartje krijgt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.