Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn | RetailDetail

Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Het Russische wielerteam Katusha heeft een eigen kledinglijn op poten gezet. De collecties zijn natuurlijk gemaakt om te gebruiken tijdens het fietsen en de kledinglijn werd volledig opgezet vanuit het team zelf.

Drie collecties

Daarmee verschillen de collecties met die van andere wielerteams. Er zijn immers heel wat wielerploegen waarvan kleding wordt verkocht waaraan hun naam verbonden is, maar meestal hebben ze dan voor het overige niets te maken met de ontwikkeling ervan. Dat is anders bij Katusha, dat zelf instond voor de ontwikkeling van de fietskleding.

 

Die fietskleding is te vinden in drie verschillende collecties. Essential is visueel het meest terughoudend, terwijl de Breakaway-collectie werd gebaseerd op de outfits van de profwielrenners, zonder een directe kopie te zijn. De Beyond-collectie is dan weer het meest zichtbaar.

 

De drie verschillende collecties zijn buiten de visuele invulling volledig identiek op vlak van materiaal. Ook de renners van het team Katusha maken tijdens hun races gebruik van outfits die uit hetzelfde materiaal zijn vervaardigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.