Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Het Russische wielerteam Katusha heeft een eigen kledinglijn op poten gezet. De collecties zijn natuurlijk gemaakt om te gebruiken tijdens het fietsen en de kledinglijn werd volledig opgezet vanuit het team zelf.

Drie collecties

Daarmee verschillen de collecties met die van andere wielerteams. Er zijn immers heel wat wielerploegen waarvan kleding wordt verkocht waaraan hun naam verbonden is, maar meestal hebben ze dan voor het overige niets te maken met de ontwikkeling ervan. Dat is anders bij Katusha, dat zelf instond voor de ontwikkeling van de fietskleding.

 

Die fietskleding is te vinden in drie verschillende collecties. Essential is visueel het meest terughoudend, terwijl de Breakaway-collectie werd gebaseerd op de outfits van de profwielrenners, zonder een directe kopie te zijn. De Beyond-collectie is dan weer het meest zichtbaar.

 

De drie verschillende collecties zijn buiten de visuele invulling volledig identiek op vlak van materiaal. Ook de renners van het team Katusha maken tijdens hun races gebruik van outfits die uit hetzelfde materiaal zijn vervaardigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top