Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn | RetailDetail

Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Het Russische wielerteam Katusha heeft een eigen kledinglijn op poten gezet. De collecties zijn natuurlijk gemaakt om te gebruiken tijdens het fietsen en de kledinglijn werd volledig opgezet vanuit het team zelf.

Drie collecties

Daarmee verschillen de collecties met die van andere wielerteams. Er zijn immers heel wat wielerploegen waarvan kleding wordt verkocht waaraan hun naam verbonden is, maar meestal hebben ze dan voor het overige niets te maken met de ontwikkeling ervan. Dat is anders bij Katusha, dat zelf instond voor de ontwikkeling van de fietskleding.

 

Die fietskleding is te vinden in drie verschillende collecties. Essential is visueel het meest terughoudend, terwijl de Breakaway-collectie werd gebaseerd op de outfits van de profwielrenners, zonder een directe kopie te zijn. De Beyond-collectie is dan weer het meest zichtbaar.

 

De drie verschillende collecties zijn buiten de visuele invulling volledig identiek op vlak van materiaal. Ook de renners van het team Katusha maken tijdens hun races gebruik van outfits die uit hetzelfde materiaal zijn vervaardigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.