Willem Stox ruilt bedden in voor lingerie: van Auping naar Van de Velde | RetailDetail

Willem Stox ruilt bedden in voor lingerie: van Auping naar Van de Velde

Willem Stox ruilt bedden in voor lingerie: van Auping naar Van de Velde
Foto: Koninklijke Auping

Willem Stox, directeur voor België en Luxemburg bij beddenspecialist Auping, verlaat op 16 februari het bedrijf en gaat aan de slag bij lingeriegroep Van de Velde. Hij wordt er verantwoordelijk voor België, Luxemburg en Scandinavië.

 

Auping multichannel en in Wallonië uitgebouwd

Op 19 februari gaat Stox van start bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Als "country director Belux-Scandinavia" wordt hij er verantwoordelijk voor alle activiteiten van ondergoedmerken zoals Prima Donna, Marie Jo en Andres Sarda in België, Luxemburg en Scandinavië. 

 

Momenteel is Stox aan de slag bij de Nederlandse beddenfabrikant Koninklijke Auping, waar hij sinds tweeëneenhalf jaar aan het hoofd staat van de activiteiten in België en Luxemburg. Zijn voornaamste uitdaging bestond eruit de marktpositie van Auping verder uit te bouwen en het merk het digitale tijdperk in te loodsen, vooral door middel van een multichannel-aanpak en sociale media. Geografisch lag de focus daarbij op het Waalse landgedeelte. Wie Stox opvolgt bij Auping is nog niet bevestigd aan de redactie. 

 

Voordien was Stox onder andere werkzaam bij IKEA en Philips. Hij was ook zeven jaar lang verkoopsdirecteur bij HighCo DATA.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.