Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna, verwacht dat de resultaten in 2017 onder druk komen te staan. De Oost-Vlamingen kondigen meteen extra investeringen aan om de groei aan te zwengelen.

Stabiele omzet verwacht

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", zo liet de onderneming gisteravond nabeurs weten in een trading update. In de wetenschap dat de groep vorig jaar zijn eerste omzetdaling sinds de beursgang 19 jaar geleden moest slikken, is dat niet meteen opbeurend nieuws.

 

Van de Velde blijft echter niet bij de pakken zitten: de groep kondigde meteen extra investeringen aan om de groei aan te wakkeren. Daarbij ligt de focus op "de positionering van de merken en de uitbouw van nieuwe kanalen, de ontwikkeling van e-commerce en digitalisering en het verhogen van de wendbaarheid en leverbetrouwbaarheid van de supply chain", zo klinkt het op de hoofdzetel in Schellebelle.

 

"Deze investeringen in de toekomst brengen hogere uitgaven in 2017 en 2018 mee", waarschuwt Van de Velde. De groep wijst er ook op dat de beoogde maatregelen "pas in de komende jaren aan de duurzame groei van de omzet en winst zullen bijdragen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top