Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna, verwacht dat de resultaten in 2017 onder druk komen te staan. De Oost-Vlamingen kondigen meteen extra investeringen aan om de groei aan te zwengelen.

Stabiele omzet verwacht

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", zo liet de onderneming gisteravond nabeurs weten in een trading update. In de wetenschap dat de groep vorig jaar zijn eerste omzetdaling sinds de beursgang 19 jaar geleden moest slikken, is dat niet meteen opbeurend nieuws.

 

Van de Velde blijft echter niet bij de pakken zitten: de groep kondigde meteen extra investeringen aan om de groei aan te wakkeren. Daarbij ligt de focus op "de positionering van de merken en de uitbouw van nieuwe kanalen, de ontwikkeling van e-commerce en digitalisering en het verhogen van de wendbaarheid en leverbetrouwbaarheid van de supply chain", zo klinkt het op de hoofdzetel in Schellebelle.

 

"Deze investeringen in de toekomst brengen hogere uitgaven in 2017 en 2018 mee", waarschuwt Van de Velde. De groep wijst er ook op dat de beoogde maatregelen "pas in de komende jaren aan de duurzame groei van de omzet en winst zullen bijdragen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.