Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna, verwacht dat de resultaten in 2017 onder druk komen te staan. De Oost-Vlamingen kondigen meteen extra investeringen aan om de groei aan te zwengelen.

Stabiele omzet verwacht

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", zo liet de onderneming gisteravond nabeurs weten in een trading update. In de wetenschap dat de groep vorig jaar zijn eerste omzetdaling sinds de beursgang 19 jaar geleden moest slikken, is dat niet meteen opbeurend nieuws.

 

Van de Velde blijft echter niet bij de pakken zitten: de groep kondigde meteen extra investeringen aan om de groei aan te wakkeren. Daarbij ligt de focus op "de positionering van de merken en de uitbouw van nieuwe kanalen, de ontwikkeling van e-commerce en digitalisering en het verhogen van de wendbaarheid en leverbetrouwbaarheid van de supply chain", zo klinkt het op de hoofdzetel in Schellebelle.

 

"Deze investeringen in de toekomst brengen hogere uitgaven in 2017 en 2018 mee", waarschuwt Van de Velde. De groep wijst er ook op dat de beoogde maatregelen "pas in de komende jaren aan de duurzame groei van de omzet en winst zullen bijdragen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Slanker Nike wil vlugger inspelen op markttrends

16/06/2017

Nike wil afslanken. De sportkledinggigant schrapt 2 procent van zijn personeelsbestand. 1.400 van de zowat 70.700 jobs wereldwijd staan op de tocht.
Inditex ziet omzet en winst stijgen

16/06/2017

De Spaanse modegroep Inditex heeft er een sterk eerste kwartaal van 2017 opzitten, met een omzetstijging van 14% tot 5,569 miljard euro en een winststijging van 18% tot 654 miljoen.

Terre Bleue neemt meerderheidsbelang in Gigue

15/06/2017

Twee Belgische modemerken, Terre Bleue en Gigue, bundelen hun krachten om hun positie in de markt te versterken. Samen hebben ze een omzet van zo’n dertig miljoen euro. Welk bedrag met de deal gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.

Ice-Watch op zoek naar partner

14/06/2017

Het Belgische polshorlogebedrijf Ice-Watch staat te koop, al zoekt eigenaar Jean-Pierre Lutgen momenteel vooral naar een minderheidsaandeelhouder. Hij zou ook het liefst in zee gaan met een sectorgenoot.

Bristol sleept Nike voor de rechter wegens boycot

13/06/2017

Euro Shoe Group daagt Nike voor de rechter omdat de sportkledinggigant geen sportschoenen meer wil leveren aan de 270 winkels van diens Bristol-keten in België en Nederland.

Blokker tekent megaverlies op

13/06/2017

De Nederlandse retailgroep Blokker heeft in 2016 een megaverlies geleden van 180 miljoen euro. Meer dan de helft ervan was het gevolg van de reorganisaties bij het concern.

Back to top