Witteveen Mode failliet verklaard | RetailDetail

Witteveen Mode failliet verklaard

Witteveen Mode failliet verklaard

De modeketen Witteveen is op vraag van de Belastingdienst failliet verklaard. Het bedrijf had een betalingsplan bij de Belastingdienst, maar hield zich niet aan de betalingstermijnen, waardoor de schuld nu te hoog was opgelopen.

400 werknemers op straat

Eind mei was nochtans het nieuws naar buiten gekomen dat ABN Amro mede-eigenaar zou worden van de modeketen, waarbij 3,6 miljoen euro aan leningen zouden worden omgezet in aandelen. Zo moest de keten van de ondergang gered worden.

 

Nog voor die deal helemaal afgerond kon worden, is Witteveen nu onverwachts toch failliet verklaard. Daardoor sluiten de 98 vestigingen van Witteveen en komen nu ongeveer 400 werknemers zonder een baan te zitten.

 

Witteveen Mode kwam in het voorjaar van 2016 samen met modeketen Purdey in handen van investeringsmaatschappij O&C. Het idee was toen om beide ketens samen te voegen, maar dat moest worden teruggedraaid.

 

Witteveen kampte al enkele jaren met grote schulden. Eind 2015 was die al opgelopen tot 10 miljoen euro. Om de keten toch een kans te geven om te overleven, werd de financiële structuur van het bedrijf aangepakt, maar de veranderingen konden dus niet snel genoeg doorgevoerd worden om een faillissement te voorkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.