Yaya trekt de grenzen over | RetailDetail

Yaya trekt de grenzen over

Yaya trekt de grenzen over
Yaya in Knokke

Het Nederlandse modemerk Yaya is bezig aan een internationale expansie, waarbij het al een eerste winkel in België heeft geopend. Later moeten er ook filialen volgen in Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

“Exclusief blijven”

De eerste buitenlandse winkel van Yaya opende zijn deuren in Knokke aan de Belgische kust. Daarvoor werkt het Nederlandse merk samen met Retail Concepts, het bedrijf achter outdoorketen A.S. Adventure. Retail Concepts neemt de exploitatie van de Belgische winkel voor zijn rekening,  schrijft RetailNews.

 

Dit najaar moeten er nog eens twee winkels van Yaya openen in België, meer bepaald in Antwerpen en Hasselt. Deze zomer is ook Frankrijk aan de beurt, waar een eerste winkel zijn deuren zal openen in Arcachon.

 

Later staan ook nog Luxemburg en Duitsland op het programma. Eigenaar Patrick Draijer zou momenteel al onderhandelingen voeren ronde de eerste Duitse winkels, die ook dit najaar moeten openen. Hij is echter niet van plan om in snel tempo het aantal vestigingen van de keten uit te breiden. “Wij hebben absoluut niet de intentie om op elke hoek een winkel te openen. Wij houden er een selectief distributiebeleid op na en willen exclusief blijven”, zegt hij.

 

Yaya heeft ook al vier eigen vestigingen in Nederland en de kleding van het merk wordt daarnaast verkocht bij ongeveer 2.200 multibrandwinkels en vijftig shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.