Yaya trekt de grenzen over

Yaya trekt de grenzen over
Yaya in Knokke

Het Nederlandse modemerk Yaya is bezig aan een internationale expansie, waarbij het al een eerste winkel in België heeft geopend. Later moeten er ook filialen volgen in Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

“Exclusief blijven”

De eerste buitenlandse winkel van Yaya opende zijn deuren in Knokke aan de Belgische kust. Daarvoor werkt het Nederlandse merk samen met Retail Concepts, het bedrijf achter outdoorketen A.S. Adventure. Retail Concepts neemt de exploitatie van de Belgische winkel voor zijn rekening,  schrijft RetailNews.

 

Dit najaar moeten er nog eens twee winkels van Yaya openen in België, meer bepaald in Antwerpen en Hasselt. Deze zomer is ook Frankrijk aan de beurt, waar een eerste winkel zijn deuren zal openen in Arcachon.

 

Later staan ook nog Luxemburg en Duitsland op het programma. Eigenaar Patrick Draijer zou momenteel al onderhandelingen voeren ronde de eerste Duitse winkels, die ook dit najaar moeten openen. Hij is echter niet van plan om in snel tempo het aantal vestigingen van de keten uit te breiden. “Wij hebben absoluut niet de intentie om op elke hoek een winkel te openen. Wij houden er een selectief distributiebeleid op na en willen exclusief blijven”, zegt hij.

 

Yaya heeft ook al vier eigen vestigingen in Nederland en de kleding van het merk wordt daarnaast verkocht bij ongeveer 2.200 multibrandwinkels en vijftig shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top