Yoox Net-a-Porter groeit maar voldoet niet aan verwachtingen | RetailDetail

Yoox Net-a-Porter groeit maar voldoet niet aan verwachtingen

Yoox Net-a-Porter groeit maar voldoet niet aan verwachtingen

Online retailer Yoox Net-a-Porter is in het derde kwartaal op vergelijkbare basis met 17,7% gegroeid naar 481,8 miljoen euro, waarmee het toch niet helemaal voldeed aan de verwachtingen van analisten. Vooral in de VS en China vertraagde de groei.

Groei op alle markten

Yoox Net-a-Porter verdeelt zijn inkomsten in drie onderdelen: "Multi-brand In-Season" (met webshops als Net-a-Porter en Mr Porter) groeide op vergelijkbare basis met 16,8% naar 235,9 miljoen euro, "Multi-brand Off-Season" (onder andere Yoox) groeide met 17,4% naar 203,6 miljoen euro en de "online flagship stores" (van onder andere Valentino en Chloé) groeide met 4,8% naar 42,3 miljoen euro.

 

De groep kon op al zijn markten groei optekenen, waarbij de grootste groei in het Verenigd Koninkrijk te vinden was (+20,1% naar 63,8 miljoen euro). In Europa, exclusief het Verenigd Koninkrijk en Italië, steeg de omzet op vergelijkbare basis met 17,5% naar 134,7 miljoen euro.

 

Ondanks die sterke groei waren de analisten niet tevreden met de resultaten van Yoox Net-a-Porter. Analisten hadden immers net iets meer omzet verwachten en gingen vooral uit van een sterkere groei in Noord-Amerika en Azië. Een jaar eerder was die groei nog respectievelijk 18% en 37%, maar dit jaar moest de online modeverkoper het stellen met respectievelijk +10% en +14%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webboetiek CarréCouture zoekt doorstart na faillissement

28/05/2018

De Belgische luxewebshop CarréCouture is na amper een jaar failliet. De familie Van Gansewinkel, bekend van het afvalbedrijf en mede-eigenaar, gaat toch voor een doorstart.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen.