Yoox Net-a-Porter stopt met verkoop bont | RetailDetail

Yoox Net-a-Porter stopt met verkoop bont

Yoox Net-a-Porter stopt met verkoop bont
Shutterstock

Yoox Net-a-Porter heeft besloten om op al zijn platformen niet langer producten met bont aan te bieden. Het komt zo ook terecht op de Bontvrijlijst van dierenbeschermingsorganisatie Fur Free Alliance.

Groeiende lijst

Yoox Net-a-Porter is al sinds vorig jaar bezig met het afbouwen van de aankoop van bondproducten voor zijn webshops Net-a-Porter, Yoox en The Outnet. Het heeft daarnaast een aantal systemen in gebruik genomen die er voor moeten zorgen dat er geen bont meer aangekocht wordt.

 

"We hebben een sterk gevoel van verantwoordelijkheid en erkennen het belang van een positieve bijdrage aan de maatschappij. Met een scala aan initiatieven, partnerschappen en innovaties is het ons doel om als katalysator te fungeren voor veranderingen binnen de industrie”, zegt Matteo James Moroni, hoofd duurzaamheid bij Yoox Net-a-Porter, over de beslissing om niet langer bont te verkopen.

 

Yoox Net-a-Porter voegt zich bij bedrijven als Hugo Boss, Armani, Zara en de Bijenkorf, die eerder al besloten om niet langer bont aan te bieden. “Het is een goede ontwikkeling dat steeds meer bedrijven in het hoge segment hun verantwoordelijkheid nemen. Bont is allang geen statussymbool meer”, zegt Bont voor Dieren-directeur Nicole van Gemert. Bont voor Dieren is de Nederlandse vertegenwoordiger van de Fur Free Alliance.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.