Yoox Net-a-Porter zet groei verder | RetailDetail

Yoox Net-a-Porter zet groei verder

Yoox Net-a-Porter zet groei verder

Yoox Net-a-Porter is in het eerste kwartaal van 2017 verder blijven groeien. De omzet steeg met meer dan 15% en ook het aantal bezoekers en bestellingen ging fors de hoogte in ten opzichte van een jaar eerder.

2,2 miljoen bestellingen

In het eerste kwartaal steeg de omzet van de groep met 15,4% naar 515 miljoen euro, op organische basis was er zelfs sprake van een groei van 19,1%. Daarnaast steeg het aantal unieke bezoekers op de website van 178 naar 200 miljoen en steeg het aantal actieve klanten van 2,5 naar 3 miljoen. Die plaatsten samen 2,2 miljoen bestellingen, voor een gemiddeld bedrag van 343 euro. Een jaar eerder waren dat slechts twee miljoen bestellingen en was de gemiddelde waarde van een bestelling 324 euro.

 

“In het eerste kwartaal zagen we een sterke omzetgroei gecombineerd met een aantal strategische initiatieven die ons weer op de juist weg hebben gebracht voor onze ambitieuze korte en langetermijn doelen,” zegt CEO Federico Marchetti.

 

Vooral in Europa en Noord-Amerika wist Yoox Net-a-Porter een mooie groei voor te leggen. In Europa (exclusief Italië en het Verenigd Koninkrijk) steeg de omzet met 11,2%, terwijl dat in Noord-Amerika zelfs 21,2% was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.