Yoox Net-a-Porter zet groei verder | RetailDetail

Yoox Net-a-Porter zet groei verder

Yoox Net-a-Porter zet groei verder

Yoox Net-a-Porter is in het eerste kwartaal van 2017 verder blijven groeien. De omzet steeg met meer dan 15% en ook het aantal bezoekers en bestellingen ging fors de hoogte in ten opzichte van een jaar eerder.

2,2 miljoen bestellingen

In het eerste kwartaal steeg de omzet van de groep met 15,4% naar 515 miljoen euro, op organische basis was er zelfs sprake van een groei van 19,1%. Daarnaast steeg het aantal unieke bezoekers op de website van 178 naar 200 miljoen en steeg het aantal actieve klanten van 2,5 naar 3 miljoen. Die plaatsten samen 2,2 miljoen bestellingen, voor een gemiddeld bedrag van 343 euro. Een jaar eerder waren dat slechts twee miljoen bestellingen en was de gemiddelde waarde van een bestelling 324 euro.

 

“In het eerste kwartaal zagen we een sterke omzetgroei gecombineerd met een aantal strategische initiatieven die ons weer op de juist weg hebben gebracht voor onze ambitieuze korte en langetermijn doelen,” zegt CEO Federico Marchetti.

 

Vooral in Europa en Noord-Amerika wist Yoox Net-a-Porter een mooie groei voor te leggen. In Europa (exclusief Italië en het Verenigd Koninkrijk) steeg de omzet met 11,2%, terwijl dat in Noord-Amerika zelfs 21,2% was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.