Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan | RetailDetail

Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan

Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan

Luxemodewebshop Yoox Net-A-Porter verwacht zijn omzet in de periode tot 2020 jaarlijks met 17% à 20% te kunnen verhogen. Het bedrijf vertrouwt daarvoor onder meer op het succes van een eigen label.

Diverse groeimotoren

Yoox Net-A-Porter kwam vorig jaar tot stand toen het Italiaanse Yoox het Franse Net-A-Porter overnam . De combinatie is voor de helft in handen van het luxeconcern Richemont. De combinatie wil de komende jaren sneller groeien dan de online luxemarkt en beduidend sneller dan de luxemarkt in zijn geheel, waarvoor slechts een groei met 2 à 3% voorspeld wordt.

 

Topman Frederico Marchetti rekent daarvoor op een verdere internationale expansie: zo wil hij uitbreiden in het Verre Oosten. Voorts moet technologie mobiele klanten lokken, waarbij ook actief wordt ingezet op persoonlijke marketing. Ten slotte plant het bedrijf ook een uitbreiding van zijn aanbod met uurwerken, juwelen en komt er een collectie onder eigen label. Dat laatste moet tegen 2020 al goed zijn voor 10% van de omzet.

 

Winstgevenheid moet hoger

De stijging mag echter niet ten koste gaan van de winstgevendheid, want de winstmarge moet de komende jaren in een vork van 11 tot 13% liggen. Vorig jaar was dit nog maar 8%.

 

Vanaf 2018 wil het bedrijf overigens ook een positieve cashflow kunnen voorleggen. De Brexit zal hierop volgens Marchetti weinig impact hebben, hoewel het bedrijf er nu een zesde van zijn omzet realiseert. Door zowel kosten als opbrengsten in ponden te hebben, zal de weerslag neutraal zijn, zegt de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top