Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan | RetailDetail

Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan

Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan

Luxemodewebshop Yoox Net-A-Porter verwacht zijn omzet in de periode tot 2020 jaarlijks met 17% à 20% te kunnen verhogen. Het bedrijf vertrouwt daarvoor onder meer op het succes van een eigen label.

Diverse groeimotoren

Yoox Net-A-Porter kwam vorig jaar tot stand toen het Italiaanse Yoox het Franse Net-A-Porter overnam . De combinatie is voor de helft in handen van het luxeconcern Richemont. De combinatie wil de komende jaren sneller groeien dan de online luxemarkt en beduidend sneller dan de luxemarkt in zijn geheel, waarvoor slechts een groei met 2 à 3% voorspeld wordt.

 

Topman Frederico Marchetti rekent daarvoor op een verdere internationale expansie: zo wil hij uitbreiden in het Verre Oosten. Voorts moet technologie mobiele klanten lokken, waarbij ook actief wordt ingezet op persoonlijke marketing. Ten slotte plant het bedrijf ook een uitbreiding van zijn aanbod met uurwerken, juwelen en komt er een collectie onder eigen label. Dat laatste moet tegen 2020 al goed zijn voor 10% van de omzet.

 

Winstgevenheid moet hoger

De stijging mag echter niet ten koste gaan van de winstgevendheid, want de winstmarge moet de komende jaren in een vork van 11 tot 13% liggen. Vorig jaar was dit nog maar 8%.

 

Vanaf 2018 wil het bedrijf overigens ook een positieve cashflow kunnen voorleggen. De Brexit zal hierop volgens Marchetti weinig impact hebben, hoewel het bedrijf er nu een zesde van zijn omzet realiseert. Door zowel kosten als opbrengsten in ponden te hebben, zal de weerslag neutraal zijn, zegt de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.