Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren | RetailDetail

Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren

Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren
Shutterstock

Zalando heeft de ‘Miadidas’-tool toegevoegd aan zijn webshop, waardoor het voor klanten voortaan mogelijk is om schoenen van Adidas te laten personaliseren. Het is de eerste keer dat een externe verkoper die functie aanbiedt.

Enkel in Duitsland

Miadidas maakt al langer deel uit van het aanbod op de webshop van Adidas en laat klanten zelf de kleur en het gebruikte materiaal voor de schoenen bepalen. Ook korte boodschappen, zoals nummers of namen, kunnen worden toegevoegd aan de schoen. Op basis van 3D-foto’s krijgen klanten te zien hoe de schoen er uit zal zien. Bestellingen worden binnen de zes weken geproduceerd en opgestuurd naar de klant. Voorlopig is Miadidas op Zalando wel enkel in Duitsland beschikbaar.

 

Het is niet de eerste keer dat Zalando en Adidas samenwerken om een nieuwigheid te lanceren: eerder werd de voorraad van fysieke winkels van Adidas al gelinkt aan Zalando en lanceerde het merk ook al exclusieve collecties eerst of enkel op Zalando. De twee Duitse merken weten elkaar dus bijzonder goed te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.