Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren | RetailDetail

Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren

Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren
Shutterstock

Zalando heeft de ‘Miadidas’-tool toegevoegd aan zijn webshop, waardoor het voor klanten voortaan mogelijk is om schoenen van Adidas te laten personaliseren. Het is de eerste keer dat een externe verkoper die functie aanbiedt.

Enkel in Duitsland

Miadidas maakt al langer deel uit van het aanbod op de webshop van Adidas en laat klanten zelf de kleur en het gebruikte materiaal voor de schoenen bepalen. Ook korte boodschappen, zoals nummers of namen, kunnen worden toegevoegd aan de schoen. Op basis van 3D-foto’s krijgen klanten te zien hoe de schoen er uit zal zien. Bestellingen worden binnen de zes weken geproduceerd en opgestuurd naar de klant. Voorlopig is Miadidas op Zalando wel enkel in Duitsland beschikbaar.

 

Het is niet de eerste keer dat Zalando en Adidas samenwerken om een nieuwigheid te lanceren: eerder werd de voorraad van fysieke winkels van Adidas al gelinkt aan Zalando en lanceerde het merk ook al exclusieve collecties eerst of enkel op Zalando. De twee Duitse merken weten elkaar dus bijzonder goed te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.