Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit | RetailDetail

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit
Shutterstock

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

 

Extra verkoopkanaal

Sinds oktober 2016 was het voor schoenwinkels al mogelijk op hun producten aan te bieden op Zalando en die dan vanuit de winkel te versturen. Dat systeem wordt nu dus verder uitgebreid naar kledingwinkels: “Met deze samenwerking wil Zalando vooral kleine retailers met een beperkte technologische infrastructuur ondersteunen om met online verkoop te starten en hen een extra verkoopkanaal aan te bieden.”, zegt logistiek verantwoordelijke Jan Bartels. “Door textiel toe te voegen als nieuwe categorie, openen we ons platform voor meer partners.

 

Momenteel hebben al meer dan honderd winkels zich bij het programma gevoegd. Volgens Bartels is dat ook nodig, omdat steeds meer klanten online winkelen, terwijl het merendeel van de producten wel nog gewoon in de winkels te vinden zijn. “Ons Integrated Commerce project combineert de sterktes van online en offline door het voor winkels eenvoudig te maken de online wereld te betreden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.