Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

Het Duitse Zalando en het Deense Bestseller hebben samen de joint venture FashionTrade.com opgericht. Zo willen ze samen de ketens van Bestseller gaan bevoorraden.

Virtuele showroom

Bestseller richtte het bedrijf twee jaar geleden al op, maar verkoopt nu de helft van de aandelen aan Zalando, dat in ruil een som zal investeren in het online platform. Exacte bedragen werden er wel niet vrijgegeven. Bestseller, het moederbedrijf van ketens als Jack & Jones en Vero Moda, is ook al aandeelhouder bij Zalando.

 

In de joint venture zal de virtuele showroom niet enkel dienen voor de ketens van Bestseller, maar ook opengesteld worden voor andere modebedrijven. Die kunnen voortaan dus ook kleding bestellen via het platform.

 

“De digitalisering van de wholesale ervaring en het verbinden van merken en retailers in een eenvoudige online oplossing, heeft een groot potentieel voor de toekomst van B2B in mode”, zegt Anders Holch Povlsen, eigenaar van Bestseller. “Dat is waarom we zo tevreden zijn om Zalando en hun ervaring te verwelkomen in deze samenwerking.”

 

"Modeverkopers en inkopers van winkels  moeten voortdurend Europa rondreizen om collecties te zien en in te kopen," voegt een woordvoerder van Zalando daar aan toe. "Wij bieden hen straks een virtuele showroom en de mogelijkheid direct in te kopen."

 

De collecties van FashionTrade worden trouwens meermaals per jaar ook live voorgesteld aan mogelijke afnemers, onder andere in het Amsterdamse World Fashion Center. Zalando en Bestseller verwachten in de toekomst het hele jaar door online nieuwe collecties te kunnen voorstellen, in plaats van slechts een paar keer per jaar. Sinds 2014 zijn de kantoren van de e-commerceactiviteiten van Bestseller ook al te vinden in Amsterdam. Volgend jaar verhuizen die naar de kantoren op de bovenverdieping van het voormalige V&D-pand tussen de Kalverstraat en het Spui.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland een nieuwe categorie lanceren. Het gaat voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een Beauty Concept Store in Berlijn.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top