Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com | RetailDetail

Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

Het Duitse Zalando en het Deense Bestseller hebben samen de joint venture FashionTrade.com opgericht. Zo willen ze samen de ketens van Bestseller gaan bevoorraden.

Virtuele showroom

Bestseller richtte het bedrijf twee jaar geleden al op, maar verkoopt nu de helft van de aandelen aan Zalando, dat in ruil een som zal investeren in het online platform. Exacte bedragen werden er wel niet vrijgegeven. Bestseller, het moederbedrijf van ketens als Jack & Jones en Vero Moda, is ook al aandeelhouder bij Zalando.

 

In de joint venture zal de virtuele showroom niet enkel dienen voor de ketens van Bestseller, maar ook opengesteld worden voor andere modebedrijven. Die kunnen voortaan dus ook kleding bestellen via het platform.

 

“De digitalisering van de wholesale ervaring en het verbinden van merken en retailers in een eenvoudige online oplossing, heeft een groot potentieel voor de toekomst van B2B in mode”, zegt Anders Holch Povlsen, eigenaar van Bestseller. “Dat is waarom we zo tevreden zijn om Zalando en hun ervaring te verwelkomen in deze samenwerking.”

 

"Modeverkopers en inkopers van winkels  moeten voortdurend Europa rondreizen om collecties te zien en in te kopen," voegt een woordvoerder van Zalando daar aan toe. "Wij bieden hen straks een virtuele showroom en de mogelijkheid direct in te kopen."

 

De collecties van FashionTrade worden trouwens meermaals per jaar ook live voorgesteld aan mogelijke afnemers, onder andere in het Amsterdamse World Fashion Center. Zalando en Bestseller verwachten in de toekomst het hele jaar door online nieuwe collecties te kunnen voorstellen, in plaats van slechts een paar keer per jaar. Sinds 2014 zijn de kantoren van de e-commerceactiviteiten van Bestseller ook al te vinden in Amsterdam. Volgend jaar verhuizen die naar de kantoren op de bovenverdieping van het voormalige V&D-pand tussen de Kalverstraat en het Spui.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top