Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good | RetailDetail

Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good

Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good
Shutterstock

Fashion for Good, een initiatief dat werd opgericht door de C&A Foundation en dat mikt op duurzame mode, gaat samenwerken met Zalando. Samen willen ze duurzame innovaties sneller naar de markt brengen.

 

Plug and Play

Voor Zalando betekent de samenwerking met Fashion for Good vooral dat het toegang krijgt tot de ‘Plug and Play Accelerator’ van de organisatie. Dat is een programma van twaalf weken waarin startups gefinancierd worden om duurzame innovaties sneller te laten groeien. Dankzij de samenwerking met Fashion for Good krijgt Zalando nu in een vroeg stadium zicht op die nieuwigheden.

 

“Onze missie bij Fashion for Good is om het hele ecosysteem van de mode-industrie samen te brengen, om te herbekijken hoe mode wordt ontworpen, gemaakt, gedragen en hergebruikt”, zegt algemeen directeur Katrin Ley. “We zijn opgewonden om Zalando in ons netwerk te verwelkomen, zodat we de transitie naar een circulaire mode-industrie kunnen blijven versnellen.”

 

Transparantie verhogen

“Wij geloven dat het gebruik van nieuwe technologieën de transparantie van onze industrie danig zal verhogen. We zijn vastberaden om onze rol te vinden in het versnellen van deze processen”, voegt duurzaamheidsverantwoordelijke Dennis Hoenig-Ohnsorg van Zalando daar aan toe. “Fashion for Good geeft ons het ideale platform om samen interessante concepten te ontdekken en te laten groeien, waarbij we duurzame innovaties creëren doorheen het hele ecosysteem.”

 

Fashion for Good is een initiatief van de C&A Foundation en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Naast Zalando en C&A maken onder andere Galeries Lafayette en Kering als partners deel uit van het platform. Fashion for Good heeft een open uitnodiging staan voor alle modebedrijven die zich geroepen voelen om zich aan te sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.