Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good | RetailDetail

Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good

Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good
Shutterstock

Fashion for Good, een initiatief dat werd opgericht door de C&A Foundation en dat mikt op duurzame mode, gaat samenwerken met Zalando. Samen willen ze duurzame innovaties sneller naar de markt brengen.

 

Plug and Play

Voor Zalando betekent de samenwerking met Fashion for Good vooral dat het toegang krijgt tot de ‘Plug and Play Accelerator’ van de organisatie. Dat is een programma van twaalf weken waarin startups gefinancierd worden om duurzame innovaties sneller te laten groeien. Dankzij de samenwerking met Fashion for Good krijgt Zalando nu in een vroeg stadium zicht op die nieuwigheden.

 

“Onze missie bij Fashion for Good is om het hele ecosysteem van de mode-industrie samen te brengen, om te herbekijken hoe mode wordt ontworpen, gemaakt, gedragen en hergebruikt”, zegt algemeen directeur Katrin Ley. “We zijn opgewonden om Zalando in ons netwerk te verwelkomen, zodat we de transitie naar een circulaire mode-industrie kunnen blijven versnellen.”

 

Transparantie verhogen

“Wij geloven dat het gebruik van nieuwe technologieën de transparantie van onze industrie danig zal verhogen. We zijn vastberaden om onze rol te vinden in het versnellen van deze processen”, voegt duurzaamheidsverantwoordelijke Dennis Hoenig-Ohnsorg van Zalando daar aan toe. “Fashion for Good geeft ons het ideale platform om samen interessante concepten te ontdekken en te laten groeien, waarbij we duurzame innovaties creëren doorheen het hele ecosysteem.”

 

Fashion for Good is een initiatief van de C&A Foundation en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Naast Zalando en C&A maken onder andere Galeries Lafayette en Kering als partners deel uit van het platform. Fashion for Good heeft een open uitnodiging staan voor alle modebedrijven die zich geroepen voelen om zich aan te sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.