Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent | RetailDetail

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent
Shutterstock

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Dalende marges

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Zalando uit op 1,1 miljard euro: dat is een groei van 20,1% ten opzichte van een jaar eerder. Vooral buiten de Duitstalige markt blijft Zalando sterk groeien: in de rest van Europa maakte de webshop een sprong van 22,6%, terwijl dat in de DACH-zone (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) 'slechts' 15,2% was.

 

In die DACH-zone is de EBIT-marge met 10,4% wel een stuk hoger dan in de rest van Europa, waar dat slechts 3,7% is. In beide regio’s is er wel sprake van een lagere marge ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst daalde bij de modewebshop ook van 50,9 miljoen euro naar 47,4 miljoen euro.

 

Het aantal sitebezoeken groeide opnieuw flink aan, van 480 miljoen naar 595 miljoen. Daarvan kwam net geen 70% via een mobiel apparaat, vorig jaar was dat 65%. Ook het aantal bestellingen en het aantal actieve klanten gingen fors de hoogte in, naar respectievelijk 22,2 en 21,2 miljoen. Per bestelling werd er wel iets minder uitgegeven: in het tweede kwartaal van 2016 was dat nog 66,2 euro, terwijl het in 2017 64,5 euro was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.