Zalando komt met Prime-achtige service | RetailDetail

Zalando komt met Prime-achtige service

Zalando komt met Prime-achtige service

In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.

Zalando Zet

Volgens de voorlopige cijfers zal de omzet van Zalando in het tweede kwartaal met 19 tot 21 procent groeien, naar een bedrag tussen 1,091 en 1,109 miljard euro. Dat is nog steeds een mooie groei ten opzichte van een jaar eerder, maar in het eerste kwartaal was er nog sprake van een omzetgroei van 23,1 procent. Het aangepaste bedrijfsresultaat komt uit op een bedrag tussen 80 en 86 miljoen euro.

 

“We zijn tevreden met onze prestaties in de eerste helft van 2017 en we blijven investeren om onze ambitieuze groeidoelen voor het volledige jaar te behalen. In het snel groeiende online segment blijven we beter presteren dan de markt”, stelt CEO Rubin Ritter. Voor het volledige jaar mikt Zalando op een groei tussen 20 en 25 procent.

 

Zalando start ook met een nieuwe abonnementsdienst onder de naam Zalando Zet. Die service is vergelijkbaar met Amazon Prime en biedt gebruikers snelle leveringen, vroeger toegang tot promoties en persoonlijk modeadvies. In de eerste maanden wordt Zalando Zet getest in Berlijn, Leipzig, Frankfurt en Hannover, maar na 3 maanden wordt het voor iedereen toegankelijk tegen een prijs van 19 euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.