Zalando lanceert gratis Zalon-stijladvies ook in België | RetailDetail

Zalando lanceert gratis Zalon-stijladvies ook in België

Zalando lanceert gratis Zalon-stijladvies ook in België

Ook Belgische klanten van Zalando kunnen voortaan online gepersonaliseerd stijladvies vragen aan stylisten. De online modeverkoper hoopt zo beter tegemoet te komen aan de wensen van klanten en het aantal retourzendingen te beperken.

Vijfde land

Zalando lanceerde zijn online stijladviesdienst Zalon in 2014, omdat het aantal aangeboden merken en kledingstukken op zijn website in de duizenden begon te lopen en klanten wel wat hulp konden gebruiken bij het vinden van iets passends in dit reusachtige aanbod. Eerst werd de dienst in Duitsland in de markt gezet, nadien volgden Oostenrijk, Zwiterland en Nederland.
 

Met Zalon kunnen klanten online een vragenlijst invullen en daarbij aangeven welke merken ze graag kopen. Daarbij kunnen ze ook foto’s van henzelf of van een favoriete stijl opladen om zo hun wensen en voorkeuren aan de stylist uit te leggen. Die legt hem nadien een aantal suggesties vanuit het aanbod voor. Indien nodig kan er zelfs een telefonische conversatie over worden gevoerd.

 

Gratis

Voldoet de voorgestelde outfit aan de wensen van de klant, dan wordt hij opgestuurd zodat de klant hem thuis op zijn gemak kan passen. De klant houdt de items die hij mooi vindt en kan de andere producten gratis terugsturen. Hij heeft hiervoor 100 dagen retourrecht.

 

De klant kiest zelf of hij of zij een volgende keer dezelfde of een andere stylist om advies vraagt. Ook deze service is kostenloos, de klant betaalt enkel voor de kleding die hij houdt.

 

Het aanbod van Zalando bestaat vandaag al uit 1.500 merken en meer dan 200.000 producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.