Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando heeft zijn stijladviesdienst Zalon nu ook in Nederland geïntroduceerd. Klanten die extra advies willen vooraleer een aankoop te doen, kunnen chatten of bellen met een stylist.

Al in vier landen

De stijladviseurs van Zalando zullen de klant eerst naar zijn voorkeur vragen, die desnoods enkele foto’s kan doorsturen. Vervolgens kan de adviseur een aantal voorstellen doen, waarna de klant de kleding van zijn keuze thuis kan passen om die vervolgens te kopen of terug te zenden. De dienstverlening geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

 

Zalando ging met het stijladvies van start in de zomer van 2014. Intussen is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk - en nu dus ook voor Nederland.

 

In de Duitstalige landen werken in totaal al zo’n 300 (freelance) stylisten voor Zalon. Ze zijn goed voor de presentatie van honderden artikelen per dag. De online moderetailer heeft meer dan 130.000 artikelen van meer dan 1.500 merken in zijn aanbod.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top