Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando heeft zijn stijladviesdienst Zalon nu ook in Nederland geïntroduceerd. Klanten die extra advies willen vooraleer een aankoop te doen, kunnen chatten of bellen met een stylist.

Al in vier landen

De stijladviseurs van Zalando zullen de klant eerst naar zijn voorkeur vragen, die desnoods enkele foto’s kan doorsturen. Vervolgens kan de adviseur een aantal voorstellen doen, waarna de klant de kleding van zijn keuze thuis kan passen om die vervolgens te kopen of terug te zenden. De dienstverlening geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

 

Zalando ging met het stijladvies van start in de zomer van 2014. Intussen is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk - en nu dus ook voor Nederland.

 

In de Duitstalige landen werken in totaal al zo’n 300 (freelance) stylisten voor Zalon. Ze zijn goed voor de presentatie van honderden artikelen per dag. De online moderetailer heeft meer dan 130.000 artikelen van meer dan 1.500 merken in zijn aanbod.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Back to top