Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger | RetailDetail

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger
Zalando

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

Oostenrijk

De service werd ontwikkeld op een Hack Week van Zalando, waar jonge ondernemers nieuwe ideeën voor de digitale markt kunnen ontwikkelen. Als ze goed worden bevonden door Zalando, dan krijgen ze extra financiering om het verder uit te werken.

 

De Order Exchange Service zal nu uitgetest worden in Oostenrijk. Wanneer een klant een product in de verkeerde maat heeft besteld, kan hij of zij dat aangeven op de website van Zalando. Enkele dagen later wordt dan de nieuwe maat aan huis geleverd en kan de klant het verkeerder artikel in retour meegeven aan de koerier. Klanten moeten dus niet langer eerst een artikel terugsturen, om dan pas daarna een nieuwe maat te bestellen. De dienst is - tijdens de testfase - bovendien gratis.

 

Zalando voegt zo nog maar eens een extra leveringsoptie toe aan zijn platform, terwijl het al gratis verzending en retourneren in verschillende vormen aanbiedt. Volgens sommige analisten zijn die gratis leveringen nochtans ten dode opgeschreven. Onderzoeksbureau ECC Köln meent dat we eerder in de richting van flexibiliteit zullen gaan, waarbij de klant bereid is om te betalen voor een levering waar en wanneer hij dat wil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.