Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger
Zalando

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

Oostenrijk

De service werd ontwikkeld op een Hack Week van Zalando, waar jonge ondernemers nieuwe ideeën voor de digitale markt kunnen ontwikkelen. Als ze goed worden bevonden door Zalando, dan krijgen ze extra financiering om het verder uit te werken.

 

De Order Exchange Service zal nu uitgetest worden in Oostenrijk. Wanneer een klant een product in de verkeerde maat heeft besteld, kan hij of zij dat aangeven op de website van Zalando. Enkele dagen later wordt dan de nieuwe maat aan huis geleverd en kan de klant het verkeerder artikel in retour meegeven aan de koerier. Klanten moeten dus niet langer eerst een artikel terugsturen, om dan pas daarna een nieuwe maat te bestellen. De dienst is - tijdens de testfase - bovendien gratis.

 

Zalando voegt zo nog maar eens een extra leveringsoptie toe aan zijn platform, terwijl het al gratis verzending en retourneren in verschillende vormen aanbiedt. Volgens sommige analisten zijn die gratis leveringen nochtans ten dode opgeschreven. Onderzoeksbureau ECC Köln meent dat we eerder in de richting van flexibiliteit zullen gaan, waarbij de klant bereid is om te betalen voor een levering waar en wanneer hij dat wil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top