Zalando wil ook eigen winkels openen | RetailDetail

Zalando wil ook eigen winkels openen

Zalando wil ook eigen winkels openen
Shutterstock

De Duitse online modewinkel Zalando wil een voorbeeld nemen aan bedrijven als Coolblue en Amazon, en in de toekomst ook eigen winkels openen. Die winkels moeten dan vooral dienen als een groot uithangbord voor de webwinkel.

Beperkt aantal

Het is dus niet de bedoeling dat er een volledige Zalando-winkelketen wordt uitgebouwd: het Duitse bedrijf mikt eerder op een aantal grote winkels in steden als Parijs, Londen en Berlijn. “In grootsteden hebben we grote fans, die veel tijd bij ons doorbrengen en ook veel bestellen”, zegt CEO Rubin Ritter aan het Duitse Manager Magazin. “Voor hen kan het best interessant zijn om onze merken ook offline aan te bieden.”

 

Het zouden echter niet de eerste offline stapjes zijn voor Zalando: in juni 2015 nam het al de modebeurs Bread & Butter over en sinds maart is het in bezit van basketbalketen Kickz, die al een klein winkelnetwerk heeft in Duitsland. Daarnaast heeft het ook al een fysieke outlet.

 

Ritter ziet daarnaast ook grote voordelen in 3D-printing. Hij denkt er zelfs aan om een fabriek te openen, waar kleine en middelgrote modemerken gebruik kunnen maken van de technologie. “3D-printing kan een belangrijk deel van ons bedrijf worden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.