Zalando zet ook in 2017 groei verder | RetailDetail

Zalando zet ook in 2017 groei verder

Zalando zet ook in 2017 groei verder
Shutterstock

Ook in het eerste kwartaal van 2017 blijft de Duitse online modewinkel Zalando lustig verder groeien. Volgens de voorlopige cijfers is er weer sprake van een omzetstijging van meer dan 20%, een doel dat het bedrijf ook over het volledige jaar wil behalen.

20 tot 25% groei

De omzet voor het eerste kwartaal bij Zalando komt volgens de voorlopige cijfers uit op een bedrag tussen 971 en 987 miljoen euro, goed voor een groei van 22 tot 24%. De aangepaste EBIT zal daarbij schommelen tussen tien en dertig miljoen euro.; in het eerste kwartaal van 2016 was dat 20,2 miljoen euro.

 

Zalando bevestigt ook meteen het doel voor het volledige boekjaar 2017, waarbij het mikt op een omzetgroei tussen 20 en 25%. “We blijven op het goed pad voor het halen van onze doelstellingen en we zijn 2017 gestart met een sterk momentum”, zegt co-CEO Rubin Ritter. “We zijn volledig op weg om onze doelstellingen op lange termijn te behalen en we blijven ons bedrijf tegen hoge snelheid uitbreiden, terwijl we investeren in onze klantenervaring en het aanbod van onze partnermerken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.