Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen | RetailDetail

Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen

Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen

In het derde kwartaal van 2016 is de omzet van de Duitse online retailer Zalando opnieuw met 16 tot 18% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf verwacht nu een groei tussen 20 en 25% voor het volledige jaar.

Winstgevendheid verbeterd

In het derde kwartaal haalde Zalando een omzet tussen 827 en 841 miljoen euro, blijkt uit de voorlopige cijfers die Zalando vandaag heeft vrijgegeven. De volledige cijfers worden pas op 10 november gepubliceerd. Dankzij die omzet verwacht Zalando een EBIT tussen 8 en 25 miljoen euro, goed voor een marge van 1 à 3%. Een jaar eerder was er nog sprake van een verlies van 24 miljoen euro.

 

“In het derde kwartaal deden we beter dan een logge modemarkt en verbeterden we aanzienlijk onze winstgevendheid”, zegt CEO Rubin Ritter. “We blijven op koers om onze vooropgestelde omzetgroei voor het volledige jaar te behalen.”

 

Zalando verwacht dat de omzet voor het volledige jaar groeit met 20 tot 25 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.