Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen | RetailDetail

Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen

Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen

In het derde kwartaal van 2016 is de omzet van de Duitse online retailer Zalando opnieuw met 16 tot 18% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf verwacht nu een groei tussen 20 en 25% voor het volledige jaar.

Winstgevendheid verbeterd

In het derde kwartaal haalde Zalando een omzet tussen 827 en 841 miljoen euro, blijkt uit de voorlopige cijfers die Zalando vandaag heeft vrijgegeven. De volledige cijfers worden pas op 10 november gepubliceerd. Dankzij die omzet verwacht Zalando een EBIT tussen 8 en 25 miljoen euro, goed voor een marge van 1 à 3%. Een jaar eerder was er nog sprake van een verlies van 24 miljoen euro.

 

“In het derde kwartaal deden we beter dan een logge modemarkt en verbeterden we aanzienlijk onze winstgevendheid”, zegt CEO Rubin Ritter. “We blijven op koers om onze vooropgestelde omzetgroei voor het volledige jaar te behalen.”

 

Zalando verwacht dat de omzet voor het volledige jaar groeit met 20 tot 25 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.