Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen

Zalando ziet omzet weer bijna 20% stijgen

In het derde kwartaal van 2016 is de omzet van de Duitse online retailer Zalando opnieuw met 16 tot 18% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf verwacht nu een groei tussen 20 en 25% voor het volledige jaar.

Winstgevendheid verbeterd

In het derde kwartaal haalde Zalando een omzet tussen 827 en 841 miljoen euro, blijkt uit de voorlopige cijfers die Zalando vandaag heeft vrijgegeven. De volledige cijfers worden pas op 10 november gepubliceerd. Dankzij die omzet verwacht Zalando een EBIT tussen 8 en 25 miljoen euro, goed voor een marge van 1 à 3%. Een jaar eerder was er nog sprake van een verlies van 24 miljoen euro.

 

“In het derde kwartaal deden we beter dan een logge modemarkt en verbeterden we aanzienlijk onze winstgevendheid”, zegt CEO Rubin Ritter. “We blijven op koers om onze vooropgestelde omzetgroei voor het volledige jaar te behalen.”

 

Zalando verwacht dat de omzet voor het volledige jaar groeit met 20 tot 25 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Hema maakt eindelijk weer winst

07/12/2017

Hema weet weer wat winst is: nadat het de voorbije kwartalen het nettoverlies al had kunnen drukken, is de Nederlandse keten er in het derde kwartaal in geslaagd om voor het eerst sinds lang een nettowinst op te tekenen.

Hudson’s Bay lijdt fors verlies in derde kwartaal

07/12/2017

In het derde kwartaal van 2017 heeft het Canadese Hudson’s Bay opnieuw fors verlies geleden. Het moederbedrijf van onder meer Saks OFF 5th zag daarnaast ook de omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Back to top