Zara in de fout met campagne rond rondingen | RetailDetail

Zara blundert met campagne rond rondingen

Zara blundert met campagne rond rondingen
Bron: Twitter

Modeketen Zara is in het oog van de storm terecht gekomen vanwege een nieuwe reclame die draait rond rondingen. Op het beeld van de campagne is de slogan "Love your curves" te zien, naast twee dames die niet bepaald veel rondingen hebben.

 

“Verraderlijke reclame”

Het was de Ierse radiopresentatrice Muireann O’Connell die de bal aan het rollen bracht, door een foto van de campagne te delen met de vraag of Zara dit echt meende. Al snel werd de foto van de campagne veelvuldig gedeeld op sociale media en de reacties waren niet mals. Sommigen vroegen zich af of het een grap was, terwijl anderen dan weer vrezen dat ze bij Zara niet echt begrijpen wat rondingen zijn.

 

De verontwaardiging duidt ook op het gevaar die de campagne inhoudt: jonge meisjes kunnen immers complexen krijgen over hun lichaam, als Zara deze slanke dames al aanduidt als vrouwen met rondingen. “Dit is een verraderlijke reclame”, zegt iemand op sociale media. Online wordt er dan ook niet met de vinger gewezen naar de modellen, alsof ze te mager zijn. Het is wel Zara dat de volle laag krijgt, maar de Spaanse keten wenste vooralsnog niet tereageren op de heisa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.