Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal | RetailDetail

Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Het Spaanse modehuis Inditex, het moederbedrijf van merken als Zara en Massimo Dutti, heeft in het voorbije kwartaal sterk gepresteerd. Zo steeg de omzet in die periode, die tot eind april liep, met maar liefst 12%.

 

Ook sterke start tweede kwartaal

Dankzij de mooie stijging haalde Inditex een kwartaalomzet van 4,9 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen was er zelfs sprake geweest van een omzetstijging van 17%. Het bedrijfsresultaat steeg dan weer met 6% naar 705 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 554 miljoen euro 6% hoger uitkwam.

 

Ook in de eerste helft van het tweede kwartaal lijkt Inditex de positieve trend door te zetten, want het Spaanse bedrijf wist te melden dat in die periode de vergelijkbare omzet alvast met 15% de hoogte in ging.

 

Het aantal winkels van Inditex steeg in het vorige kwartaal met 72 eenheden naar 7.085. Inditex is nu al in negentig verschillende landen te vinden: onlangs opende het nog zijn eerste filialen in Nicaragua en Aruba.  Ook de online aanwezigheid blijft groeien, met de opening van webshops in onder andere Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Finland en Letland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Back to top