Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Het Spaanse modehuis Inditex, het moederbedrijf van merken als Zara en Massimo Dutti, heeft in het voorbije kwartaal sterk gepresteerd. Zo steeg de omzet in die periode, die tot eind april liep, met maar liefst 12%.

 

Ook sterke start tweede kwartaal

Dankzij de mooie stijging haalde Inditex een kwartaalomzet van 4,9 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen was er zelfs sprake geweest van een omzetstijging van 17%. Het bedrijfsresultaat steeg dan weer met 6% naar 705 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 554 miljoen euro 6% hoger uitkwam.

 

Ook in de eerste helft van het tweede kwartaal lijkt Inditex de positieve trend door te zetten, want het Spaanse bedrijf wist te melden dat in die periode de vergelijkbare omzet alvast met 15% de hoogte in ging.

 

Het aantal winkels van Inditex steeg in het vorige kwartaal met 72 eenheden naar 7.085. Inditex is nu al in negentig verschillende landen te vinden: onlangs opende het nog zijn eerste filialen in Nicaragua en Aruba.  Ook de online aanwezigheid blijft groeien, met de opening van webshops in onder andere Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Finland en Letland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top