Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal | RetailDetail

Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Het Spaanse modehuis Inditex, het moederbedrijf van merken als Zara en Massimo Dutti, heeft in het voorbije kwartaal sterk gepresteerd. Zo steeg de omzet in die periode, die tot eind april liep, met maar liefst 12%.

 

Ook sterke start tweede kwartaal

Dankzij de mooie stijging haalde Inditex een kwartaalomzet van 4,9 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen was er zelfs sprake geweest van een omzetstijging van 17%. Het bedrijfsresultaat steeg dan weer met 6% naar 705 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 554 miljoen euro 6% hoger uitkwam.

 

Ook in de eerste helft van het tweede kwartaal lijkt Inditex de positieve trend door te zetten, want het Spaanse bedrijf wist te melden dat in die periode de vergelijkbare omzet alvast met 15% de hoogte in ging.

 

Het aantal winkels van Inditex steeg in het vorige kwartaal met 72 eenheden naar 7.085. Inditex is nu al in negentig verschillende landen te vinden: onlangs opende het nog zijn eerste filialen in Nicaragua en Aruba.  Ook de online aanwezigheid blijft groeien, met de opening van webshops in onder andere Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Finland en Letland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.