Zara test interactieve paskamers en zelfbedieningskassa’s

Zara test interactieve paskamers en zelfbedieningskassa’s

Het Spaanse Zara is momenteel een aantal technologische innovaties aan het uittesten, die begin volgend jaar wereldwijd moeten worden geïntroduceerd. Het gaat daarbij over interactieve paskamers en zelfbedieningskassa’s.

Tablets in de paskamer

Zara heeft de innovaties de voorbije drie maanden al getest in enkele winkels in Duitsland, Spanje en de Verenigde Staten. Daarbij werden onder andere tablets geïnstalleerd in iedere paskamer. Die zijn verbonden met de toonbank aan de ingang van de paskamers, zodat ze eenvoudig andere maten of kleuren van een kledingstuk kunnen vragen.

 

Op de tablets worden ook aanbevelingen gegeven van bijpassende kledingstukken en klanten kunnen zien hoeveel stuks er van een bepaald artikel nog beschikbaar zijn in de winkel. Daarnaast maakt Zara ook werk van zelfbedieningskassa’s, waarbij klanten zelf hun kledingstukken inscannen en afrekenen.

 

Het is momenteel nog niet geweten waar en wanneer de nieuwe technologieën zullen worden ingevoerd, maar Zara is zeker van plan om in de toekomst op vlak van technologie een stap vooruit te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?

05/12/2017

Online luxeretailer Yoox lanceert een nieuw soort YouTube-reclame: flitsaanbiedingen die maar vijftien seconden lang gelden. Wie niet snel klikt terwijl de reclame afspeelt, is te laat. De reclamecampagne loopt tot half december.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Back to top