Concept store Zara verbindt online met offline | RetailDetail

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

De Spaanse modeketen Zara heeft in Londen een conceptwinkel geopend, waar ze online en offline nauw met elkaar verbindt. Klanten kunnen er nog wel kleding passen, maar aankopen gebeuren volledig online.

 

Interactieve spiegels

Aankopen die in de pop-upwinkel van 200 m² voor 14u worden gedaan, worden nog dezelfde dag aan huis geleverd. Klanten zullen er ook geen medewerkers meer vinden achter de kassa: betalingen gebeuren volledig via Bluetooth, via apps of via een selfscankassa. In de pashokjes staan dan weer interactieve spiegels, die klanten aanbevelingen doen op basis van de kleding die ze momenteel passen.

 

De pop-upwinkel is open tot eind mei, wanneer de flagshipstore in Londen zijn deuren heropent na een grondige verbouwing. Zo wordt de oppervlakte van die winkel verdubbeld naar 4.500 m² en wordt er een volledig nieuw concept ingevoerd: er komt bijvoorbeeld een zone voor het ophalen van online bestellingen, waar klanten eenvoudig en zonder hulp van een medewerker hun kleding kunnen ophalen. Dat gebeurt dankzij een geautomatiseerd magazijn achter de winkel. Klanten moeten enkel een QR-code scannen of een pincode ingeven om hun online bestelling te ontvangen.

 

Aan de voorkant van de winkel komt op de eerste verdieping een glazen façade met speciale sensors, die afbeeldingen van de collecties zullen projecteren, wanneer klanten in de buurt komen. “Deze twee concepten zijn een nieuwe mijlpaal in onze strategie waarbij we onze winkels beter willen integreren met de online wereld”, zegt Pablo Isla, CEO van moederbedrijf Inditex.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.