Concept store Zara verbindt online met offline | RetailDetail

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

De Spaanse modeketen Zara heeft in Londen een conceptwinkel geopend, waar ze online en offline nauw met elkaar verbindt. Klanten kunnen er nog wel kleding passen, maar aankopen gebeuren volledig online.

 

Interactieve spiegels

Aankopen die in de pop-upwinkel van 200 m² voor 14u worden gedaan, worden nog dezelfde dag aan huis geleverd. Klanten zullen er ook geen medewerkers meer vinden achter de kassa: betalingen gebeuren volledig via Bluetooth, via apps of via een selfscankassa. In de pashokjes staan dan weer interactieve spiegels, die klanten aanbevelingen doen op basis van de kleding die ze momenteel passen.

 

De pop-upwinkel is open tot eind mei, wanneer de flagshipstore in Londen zijn deuren heropent na een grondige verbouwing. Zo wordt de oppervlakte van die winkel verdubbeld naar 4.500 m² en wordt er een volledig nieuw concept ingevoerd: er komt bijvoorbeeld een zone voor het ophalen van online bestellingen, waar klanten eenvoudig en zonder hulp van een medewerker hun kleding kunnen ophalen. Dat gebeurt dankzij een geautomatiseerd magazijn achter de winkel. Klanten moeten enkel een QR-code scannen of een pincode ingeven om hun online bestelling te ontvangen.

 

Aan de voorkant van de winkel komt op de eerste verdieping een glazen façade met speciale sensors, die afbeeldingen van de collecties zullen projecteren, wanneer klanten in de buurt komen. “Deze twee concepten zijn een nieuwe mijlpaal in onze strategie waarbij we onze winkels beter willen integreren met de online wereld”, zegt Pablo Isla, CEO van moederbedrijf Inditex.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.