Zon gaat onder voor "Mais il est où le soleil?"

Zon gaat onder voor "Mais il est où le soleil?"
De Brusselse onderneming Kesar, die al sinds 1999 het succesvolle kledingmerk "Mais il est où le soleil?" op de markt brengt, heeft de boeken neergelegd. Het bedrijf stelde 87 mensen te werk.

Het merk was oorspronkelijk met het ontwerpen en verkopen van sjaals die er nogal Oosters uitzagen. De voorbije jaren was het uitgegroeid tot een heus internationaal kledingsucces in onder andere Nederland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Ierland. Kesar baatte 5 eigen winkels uit (4 in België en 1 in Parijs), aangevuld met 5 franchisezaken (in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland) en een hele reeks multimerkenwinkels. De omzet bedroeg in 2010 27 miljoen euro; het jaar voordien bedroeg die 'nog maar' 19 miljoen euro.

 

Het is precies die bijzonder snelle groei die volgens Laurence Evrard - die samen met Val Pollet het merk creëerde - aan de basis ligt van de huidige financiële problemen: "Die slecht gecontroleerde groei en de daarmee gepaard gaande zware investeringen, net op een moment dat de crisis in alle hevigheid toeslaat, hebben dit merk - dat uit het niets is ontstaan - helaas in volle vlucht afgeblokt." Beide dames waren al enkele maanden op zoek naar een overnemer of investeerder, wat in het huidige bedrijfskilmaat een zo goed als onbegonnen zaak bleek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top