Zon gaat onder voor "Mais il est où le soleil?" | RetailDetail

Zon gaat onder voor "Mais il est où le soleil?"

Zon gaat onder voor "Mais il est où le soleil?"
De Brusselse onderneming Kesar, die al sinds 1999 het succesvolle kledingmerk "Mais il est où le soleil?" op de markt brengt, heeft de boeken neergelegd. Het bedrijf stelde 87 mensen te werk.

Het merk was oorspronkelijk met het ontwerpen en verkopen van sjaals die er nogal Oosters uitzagen. De voorbije jaren was het uitgegroeid tot een heus internationaal kledingsucces in onder andere Nederland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Ierland. Kesar baatte 5 eigen winkels uit (4 in België en 1 in Parijs), aangevuld met 5 franchisezaken (in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland) en een hele reeks multimerkenwinkels. De omzet bedroeg in 2010 27 miljoen euro; het jaar voordien bedroeg die 'nog maar' 19 miljoen euro.

 

Het is precies die bijzonder snelle groei die volgens Laurence Evrard - die samen met Val Pollet het merk creëerde - aan de basis ligt van de huidige financiële problemen: "Die slecht gecontroleerde groei en de daarmee gepaard gaande zware investeringen, net op een moment dat de crisis in alle hevigheid toeslaat, hebben dit merk - dat uit het niets is ontstaan - helaas in volle vlucht afgeblokt." Beide dames waren al enkele maanden op zoek naar een overnemer of investeerder, wat in het huidige bedrijfskilmaat een zo goed als onbegonnen zaak bleek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.