Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

De textielgroep Vegotex International uit Sint-Niklaas neemt het Belgische dameskledingmerk Mais il est où le Soleil? over. De Brusselse onderneming Kesar, die dat merk in 1999 lanceerde, had begin februari de boeken neergelegd. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

Doorstart met minder mensen

De industriële groep Vegotex International wil het merk snel herontwikkelen. "Doel is onmiddellijk de leveringen van het lopende seizoen, voor de zomer 2012, op gang te brengen en de productie voor het winterseizoen te garanderen." De multimerkenboetieks die het merk verkopen, kunnen dus gerust zijn. Ook de winkel van Mais il est où le Soleil? vlak bij het Kasteleinplein in Brussel zal binnen enkele dagen opnieuw opengaan. De winkels in Antwerpen, Gent en Woluwe worden daarentegen niet heropend, klinkt het bij de nieuwe eigenaar. 

 

De Sint-Niklase groep zal zelf instaan voor de ondersteunende diensten. Dat betekent dat niet alle werknemers van Kesar zullen worden opgevist: "We kunnen 15 tot 20 personen overnemen", aldus Bart Maton van Vegotex. Het gaat vooral om leden van het styling- en het productieteam van het modemerk, om de continuïteit van het merk te garanderen: "Het is onze vaste wil om de ziel en de onnavolgbare stijl van het merk te bewaren, door het huidige creatieve team zoveel als mogelijk aan boord te houden."

 

Internationale groep

Vegotex International werd in 1928 in Antwerpen opgericht door William Gotlib. Het familiebedrijf telt zo'n 70 medewekers en verdeelt onder meer de merken E-Bound, Emoi, Tricky Tracks en Lemon Beret. Daarnaast ontwikkelt, produceert en verdeelt de groep uit Sint-Niklaas ook nog private labels. Vegotex International draait een omzet van zo'n 60 miljoen euro.

 

De familie Gotlib heeft ook aandelen in Orchestra, een kinderkledingketen met winkelpunten in meer dan 25 landen en een jaaromzet van om en bij de 250 miljoen euro. Mais il est où le Soleil? zelf haalde vorig jaar een omzet van 23 miljoen euro en was te koop in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Resultaten Puma in stijgende lijn

24/10/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het derde kwartaal opnieuw sterke prestaties weten neer te zetten. De omzet steeg met 13% en over de eerste negen maanden van het jaar heen was er zelfs een omzetstijging van 16%.

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Back to top