Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil' | RetailDetail

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

De textielgroep Vegotex International uit Sint-Niklaas neemt het Belgische dameskledingmerk Mais il est où le Soleil? over. De Brusselse onderneming Kesar, die dat merk in 1999 lanceerde, had begin februari de boeken neergelegd. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

Doorstart met minder mensen

De industriële groep Vegotex International wil het merk snel herontwikkelen. "Doel is onmiddellijk de leveringen van het lopende seizoen, voor de zomer 2012, op gang te brengen en de productie voor het winterseizoen te garanderen." De multimerkenboetieks die het merk verkopen, kunnen dus gerust zijn. Ook de winkel van Mais il est où le Soleil? vlak bij het Kasteleinplein in Brussel zal binnen enkele dagen opnieuw opengaan. De winkels in Antwerpen, Gent en Woluwe worden daarentegen niet heropend, klinkt het bij de nieuwe eigenaar. 

 

De Sint-Niklase groep zal zelf instaan voor de ondersteunende diensten. Dat betekent dat niet alle werknemers van Kesar zullen worden opgevist: "We kunnen 15 tot 20 personen overnemen", aldus Bart Maton van Vegotex. Het gaat vooral om leden van het styling- en het productieteam van het modemerk, om de continuïteit van het merk te garanderen: "Het is onze vaste wil om de ziel en de onnavolgbare stijl van het merk te bewaren, door het huidige creatieve team zoveel als mogelijk aan boord te houden."

 

Internationale groep

Vegotex International werd in 1928 in Antwerpen opgericht door William Gotlib. Het familiebedrijf telt zo'n 70 medewekers en verdeelt onder meer de merken E-Bound, Emoi, Tricky Tracks en Lemon Beret. Daarnaast ontwikkelt, produceert en verdeelt de groep uit Sint-Niklaas ook nog private labels. Vegotex International draait een omzet van zo'n 60 miljoen euro.

 

De familie Gotlib heeft ook aandelen in Orchestra, een kinderkledingketen met winkelpunten in meer dan 25 landen en een jaaromzet van om en bij de 250 miljoen euro. Mais il est où le Soleil? zelf haalde vorig jaar een omzet van 23 miljoen euro en was te koop in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top