Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil' | RetailDetail

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

De textielgroep Vegotex International uit Sint-Niklaas neemt het Belgische dameskledingmerk Mais il est où le Soleil? over. De Brusselse onderneming Kesar, die dat merk in 1999 lanceerde, had begin februari de boeken neergelegd. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

Doorstart met minder mensen

De industriële groep Vegotex International wil het merk snel herontwikkelen. "Doel is onmiddellijk de leveringen van het lopende seizoen, voor de zomer 2012, op gang te brengen en de productie voor het winterseizoen te garanderen." De multimerkenboetieks die het merk verkopen, kunnen dus gerust zijn. Ook de winkel van Mais il est où le Soleil? vlak bij het Kasteleinplein in Brussel zal binnen enkele dagen opnieuw opengaan. De winkels in Antwerpen, Gent en Woluwe worden daarentegen niet heropend, klinkt het bij de nieuwe eigenaar. 

 

De Sint-Niklase groep zal zelf instaan voor de ondersteunende diensten. Dat betekent dat niet alle werknemers van Kesar zullen worden opgevist: "We kunnen 15 tot 20 personen overnemen", aldus Bart Maton van Vegotex. Het gaat vooral om leden van het styling- en het productieteam van het modemerk, om de continuïteit van het merk te garanderen: "Het is onze vaste wil om de ziel en de onnavolgbare stijl van het merk te bewaren, door het huidige creatieve team zoveel als mogelijk aan boord te houden."

 

Internationale groep

Vegotex International werd in 1928 in Antwerpen opgericht door William Gotlib. Het familiebedrijf telt zo'n 70 medewekers en verdeelt onder meer de merken E-Bound, Emoi, Tricky Tracks en Lemon Beret. Daarnaast ontwikkelt, produceert en verdeelt de groep uit Sint-Niklaas ook nog private labels. Vegotex International draait een omzet van zo'n 60 miljoen euro.

 

De familie Gotlib heeft ook aandelen in Orchestra, een kinderkledingketen met winkelpunten in meer dan 25 landen en een jaaromzet van om en bij de 250 miljoen euro. Mais il est où le Soleil? zelf haalde vorig jaar een omzet van 23 miljoen euro en was te koop in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.