Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil' | RetailDetail

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

De textielgroep Vegotex International uit Sint-Niklaas neemt het Belgische dameskledingmerk Mais il est où le Soleil? over. De Brusselse onderneming Kesar, die dat merk in 1999 lanceerde, had begin februari de boeken neergelegd. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

Doorstart met minder mensen

De industriële groep Vegotex International wil het merk snel herontwikkelen. "Doel is onmiddellijk de leveringen van het lopende seizoen, voor de zomer 2012, op gang te brengen en de productie voor het winterseizoen te garanderen." De multimerkenboetieks die het merk verkopen, kunnen dus gerust zijn. Ook de winkel van Mais il est où le Soleil? vlak bij het Kasteleinplein in Brussel zal binnen enkele dagen opnieuw opengaan. De winkels in Antwerpen, Gent en Woluwe worden daarentegen niet heropend, klinkt het bij de nieuwe eigenaar. 

 

De Sint-Niklase groep zal zelf instaan voor de ondersteunende diensten. Dat betekent dat niet alle werknemers van Kesar zullen worden opgevist: "We kunnen 15 tot 20 personen overnemen", aldus Bart Maton van Vegotex. Het gaat vooral om leden van het styling- en het productieteam van het modemerk, om de continuïteit van het merk te garanderen: "Het is onze vaste wil om de ziel en de onnavolgbare stijl van het merk te bewaren, door het huidige creatieve team zoveel als mogelijk aan boord te houden."

 

Internationale groep

Vegotex International werd in 1928 in Antwerpen opgericht door William Gotlib. Het familiebedrijf telt zo'n 70 medewekers en verdeelt onder meer de merken E-Bound, Emoi, Tricky Tracks en Lemon Beret. Daarnaast ontwikkelt, produceert en verdeelt de groep uit Sint-Niklaas ook nog private labels. Vegotex International draait een omzet van zo'n 60 miljoen euro.

 

De familie Gotlib heeft ook aandelen in Orchestra, een kinderkledingketen met winkelpunten in meer dan 25 landen en een jaaromzet van om en bij de 250 miljoen euro. Mais il est où le Soleil? zelf haalde vorig jaar een omzet van 23 miljoen euro en was te koop in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.