Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

Zon komt weer op voor 'Mais il est où le Soleil'

De textielgroep Vegotex International uit Sint-Niklaas neemt het Belgische dameskledingmerk Mais il est où le Soleil? over. De Brusselse onderneming Kesar, die dat merk in 1999 lanceerde, had begin februari de boeken neergelegd. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

Doorstart met minder mensen

De industriële groep Vegotex International wil het merk snel herontwikkelen. "Doel is onmiddellijk de leveringen van het lopende seizoen, voor de zomer 2012, op gang te brengen en de productie voor het winterseizoen te garanderen." De multimerkenboetieks die het merk verkopen, kunnen dus gerust zijn. Ook de winkel van Mais il est où le Soleil? vlak bij het Kasteleinplein in Brussel zal binnen enkele dagen opnieuw opengaan. De winkels in Antwerpen, Gent en Woluwe worden daarentegen niet heropend, klinkt het bij de nieuwe eigenaar. 

 

De Sint-Niklase groep zal zelf instaan voor de ondersteunende diensten. Dat betekent dat niet alle werknemers van Kesar zullen worden opgevist: "We kunnen 15 tot 20 personen overnemen", aldus Bart Maton van Vegotex. Het gaat vooral om leden van het styling- en het productieteam van het modemerk, om de continuïteit van het merk te garanderen: "Het is onze vaste wil om de ziel en de onnavolgbare stijl van het merk te bewaren, door het huidige creatieve team zoveel als mogelijk aan boord te houden."

 

Internationale groep

Vegotex International werd in 1928 in Antwerpen opgericht door William Gotlib. Het familiebedrijf telt zo'n 70 medewekers en verdeelt onder meer de merken E-Bound, Emoi, Tricky Tracks en Lemon Beret. Daarnaast ontwikkelt, produceert en verdeelt de groep uit Sint-Niklaas ook nog private labels. Vegotex International draait een omzet van zo'n 60 miljoen euro.

 

De familie Gotlib heeft ook aandelen in Orchestra, een kinderkledingketen met winkelpunten in meer dan 25 landen en een jaaromzet van om en bij de 250 miljoen euro. Mais il est où le Soleil? zelf haalde vorig jaar een omzet van 23 miljoen euro en was te koop in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top