Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen

Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen
Facebook

Philippe Hes is een van de investeerders in de nieuwe groep die zich achter de doorstart van modeketen Witteveen heeft gezet. Hij is de zoon van modeondernemer Lex Hes, die eigenaar was van modeketen Skooter.

Investeren in voorraden en online

Hes maakt zo deel uit van Witteveen Retail, de groep investeerders die onlangs door de curator van Witteveen Mode werd uitgekozen om werk te maken van de doorstart van de failliete keten. “Het is duidelijk dat er in Witteveen geïnvesteerd zal moeten worden”, aldus Hes aan het FD. “De eerste investeringen zullen vooral gedaan worden in de nieuwe collectie en dus in het op orde brengen van de voorraden. Op korte termijn zullen ook investeringen worden gedaan in de online omgeving van Witteveen en in een later stadium ook in de winkels en in de marketing hiervan.”

 

Het oprichtingskapitaal van 250.000 euro werd ondertussen ondergebracht in Victory & Dreams Holding, waar Hes bestuurder is. Die holding heeft als dochterbedrijf ook Vidrea Retail, dat begin dit jaar nog de winkels van Charles Vögele overnam. De aandeelhouders van Victory & Dreams zijn volgens Hes ook voor een deel de investeerders van Witteveen, maar ze willen voorlopig anoniem blijven.

 

Mogelijk is ook Lex Hes als investeerder betrokken bij Witteveen, maar volgens zijn zoon heeft hij er geen operationele functie. Dat is wel het geval bij Charles Vögele. Lex Hes was eerder ook al eigenaar van Skooter, maar die modeketen ging in 2014 failliet. Het is ook niet duidelijk over Barbara van Kolfschoten, de vroegere mede-eigenaar die nu als interim-directeur aan de slag is bij Witteveen, ook financieel betrokken is bij de doorstart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top