Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen | RetailDetail

Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen

Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen
Facebook

Philippe Hes is een van de investeerders in de nieuwe groep die zich achter de doorstart van modeketen Witteveen heeft gezet. Hij is de zoon van modeondernemer Lex Hes, die eigenaar was van modeketen Skooter.

Investeren in voorraden en online

Hes maakt zo deel uit van Witteveen Retail, de groep investeerders die onlangs door de curator van Witteveen Mode werd uitgekozen om werk te maken van de doorstart van de failliete keten. “Het is duidelijk dat er in Witteveen geïnvesteerd zal moeten worden”, aldus Hes aan het FD. “De eerste investeringen zullen vooral gedaan worden in de nieuwe collectie en dus in het op orde brengen van de voorraden. Op korte termijn zullen ook investeringen worden gedaan in de online omgeving van Witteveen en in een later stadium ook in de winkels en in de marketing hiervan.”

 

Het oprichtingskapitaal van 250.000 euro werd ondertussen ondergebracht in Victory & Dreams Holding, waar Hes bestuurder is. Die holding heeft als dochterbedrijf ook Vidrea Retail, dat begin dit jaar nog de winkels van Charles Vögele overnam. De aandeelhouders van Victory & Dreams zijn volgens Hes ook voor een deel de investeerders van Witteveen, maar ze willen voorlopig anoniem blijven.

 

Mogelijk is ook Lex Hes als investeerder betrokken bij Witteveen, maar volgens zijn zoon heeft hij er geen operationele functie. Dat is wel het geval bij Charles Vögele. Lex Hes was eerder ook al eigenaar van Skooter, maar die modeketen ging in 2014 failliet. Het is ook niet duidelijk over Barbara van Kolfschoten, de vroegere mede-eigenaar die nu als interim-directeur aan de slag is bij Witteveen, ook financieel betrokken is bij de doorstart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.