Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen | RetailDetail

Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen

Zoon van modeondernemer Lex Hes investeerder van Witteveen
Facebook

Philippe Hes is een van de investeerders in de nieuwe groep die zich achter de doorstart van modeketen Witteveen heeft gezet. Hij is de zoon van modeondernemer Lex Hes, die eigenaar was van modeketen Skooter.

Investeren in voorraden en online

Hes maakt zo deel uit van Witteveen Retail, de groep investeerders die onlangs door de curator van Witteveen Mode werd uitgekozen om werk te maken van de doorstart van de failliete keten. “Het is duidelijk dat er in Witteveen geïnvesteerd zal moeten worden”, aldus Hes aan het FD. “De eerste investeringen zullen vooral gedaan worden in de nieuwe collectie en dus in het op orde brengen van de voorraden. Op korte termijn zullen ook investeringen worden gedaan in de online omgeving van Witteveen en in een later stadium ook in de winkels en in de marketing hiervan.”

 

Het oprichtingskapitaal van 250.000 euro werd ondertussen ondergebracht in Victory & Dreams Holding, waar Hes bestuurder is. Die holding heeft als dochterbedrijf ook Vidrea Retail, dat begin dit jaar nog de winkels van Charles Vögele overnam. De aandeelhouders van Victory & Dreams zijn volgens Hes ook voor een deel de investeerders van Witteveen, maar ze willen voorlopig anoniem blijven.

 

Mogelijk is ook Lex Hes als investeerder betrokken bij Witteveen, maar volgens zijn zoon heeft hij er geen operationele functie. Dat is wel het geval bij Charles Vögele. Lex Hes was eerder ook al eigenaar van Skooter, maar die modeketen ging in 2014 failliet. Het is ook niet duidelijk over Barbara van Kolfschoten, de vroegere mede-eigenaar die nu als interim-directeur aan de slag is bij Witteveen, ook financieel betrokken is bij de doorstart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.