Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen

Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen
Kickstarter

De Zuid-Koreaanse startup KI Ecobe is een crowdfundingcampagne gestart op Kickstarter, om een modulaire schoen op de markt te brengen. Die zou door de klant zelf thuis worden geassembleerd.

Beter voor natuur en arbeiders

Voordat ze een schoen aankopen, kunnen klanten op de website van KI Ecobe zelf eerst een model samenstellen door te kiezen uit alle verschillende opties. In totaal zouden er zo 10.125 verschillende samenstellingen mogelijk zijn. Vervolgens worden alle onderdelen los aan de deur geleverd, waarna de klant zelf aan de slag moet om de schoen in elkaar te steken.

 

KI Ecobe is een idee van Gyudeog Kim, die zelf al 25 jaar ervaring heeft in de schoenenindustrie. Zijn schoenen hebben volgens hem een aantal belangrijke voordelen: ze maken geen gebruik van giftige kleefstoffen, zodat de fabrieksarbeiders in een gezondere omgeving kunnen werken. Bovendien is er minder tijd, personeel en energie nodig om de schoenen te produceren. Daarnaast zijn de schoenen ook goed voor het milieu, omdat de zool volledig recycleerbaar is en het ook niet nodig is om de hele schoen te vervangen als één van de onderdelen kapot is.

 

Het idee is alvast een groot succes op Kickstarter, waar het 25 dagen voor het einde van de campagne al ongeveer 45.000 dollar (40.000 euro) heeft opgehaald, terwijl KI Ecobe hoopte om minstens 30.000 dollar (26.000 euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top