Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen | RetailDetail

Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen

Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen
Kickstarter

De Zuid-Koreaanse startup KI Ecobe is een crowdfundingcampagne gestart op Kickstarter, om een modulaire schoen op de markt te brengen. Die zou door de klant zelf thuis worden geassembleerd.

Beter voor natuur en arbeiders

Voordat ze een schoen aankopen, kunnen klanten op de website van KI Ecobe zelf eerst een model samenstellen door te kiezen uit alle verschillende opties. In totaal zouden er zo 10.125 verschillende samenstellingen mogelijk zijn. Vervolgens worden alle onderdelen los aan de deur geleverd, waarna de klant zelf aan de slag moet om de schoen in elkaar te steken.

 

KI Ecobe is een idee van Gyudeog Kim, die zelf al 25 jaar ervaring heeft in de schoenenindustrie. Zijn schoenen hebben volgens hem een aantal belangrijke voordelen: ze maken geen gebruik van giftige kleefstoffen, zodat de fabrieksarbeiders in een gezondere omgeving kunnen werken. Bovendien is er minder tijd, personeel en energie nodig om de schoenen te produceren. Daarnaast zijn de schoenen ook goed voor het milieu, omdat de zool volledig recycleerbaar is en het ook niet nodig is om de hele schoen te vervangen als één van de onderdelen kapot is.

 

Het idee is alvast een groot succes op Kickstarter, waar het 25 dagen voor het einde van de campagne al ongeveer 45.000 dollar (40.000 euro) heeft opgehaald, terwijl KI Ecobe hoopte om minstens 30.000 dollar (26.000 euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.