Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft er een zwak eerste kwartaal opzitten: de omzet en de winst waren lager dan verwacht en dus gaat het bedrijf op zoek naar manieren om de kosten te drukken.

Minder investeringen

De omzet bij Hugo Boss daalde in het eerste kwartaal met 4% naar 643 miljoen euro, terwijl de nettowinst een klap kreeg van 49% en zo strandde op 38,5 miljoen euro. Analisten hadden een daling voorspeld, maar die is nu nog groter dan verwacht.

 

Hugo Boss hoopt nu in 2016 ongeveer vijftig miljoen euro uit te sparen door nieuwe deals te onderhandelen met de verhuurders van winkelpanden. Daarnaast gaat het dit jaar ook minder winkels openen, waardoor de investeringen dalen van 220 miljoen euro in 2015 naar 160 tot 180 miljoen euro in 2016. Op korte termijn gaat het modehuis focussen op de activiteiten in de Verenigde Staten, waar de omzet in het voorbije kwartaal na wisselkoerseffecten daalde met 16%. Het verwacht voor het hele bedrijf wel betere resultaten in de tweede helft van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Hema maakt eindelijk weer winst

07/12/2017

Hema weet weer wat winst is: nadat het de voorbije kwartalen het nettoverlies al had kunnen drukken, is de Nederlandse keten er in het derde kwartaal in geslaagd om voor het eerst sinds lang een nettowinst op te tekenen.

Hudson’s Bay lijdt fors verlies in derde kwartaal

07/12/2017

In het derde kwartaal van 2017 heeft het Canadese Hudson’s Bay opnieuw fors verlies geleden. Het moederbedrijf van onder meer Saks OFF 5th zag daarnaast ook de omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Back to top