Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft er een zwak eerste kwartaal opzitten: de omzet en de winst waren lager dan verwacht en dus gaat het bedrijf op zoek naar manieren om de kosten te drukken.

Minder investeringen

De omzet bij Hugo Boss daalde in het eerste kwartaal met 4% naar 643 miljoen euro, terwijl de nettowinst een klap kreeg van 49% en zo strandde op 38,5 miljoen euro. Analisten hadden een daling voorspeld, maar die is nu nog groter dan verwacht.

 

Hugo Boss hoopt nu in 2016 ongeveer vijftig miljoen euro uit te sparen door nieuwe deals te onderhandelen met de verhuurders van winkelpanden. Daarnaast gaat het dit jaar ook minder winkels openen, waardoor de investeringen dalen van 220 miljoen euro in 2015 naar 160 tot 180 miljoen euro in 2016. Op korte termijn gaat het modehuis focussen op de activiteiten in de Verenigde Staten, waar de omzet in het voorbije kwartaal na wisselkoerseffecten daalde met 16%. Het verwacht voor het hele bedrijf wel betere resultaten in de tweede helft van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top