Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss | RetailDetail

Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft er een zwak eerste kwartaal opzitten: de omzet en de winst waren lager dan verwacht en dus gaat het bedrijf op zoek naar manieren om de kosten te drukken.

Minder investeringen

De omzet bij Hugo Boss daalde in het eerste kwartaal met 4% naar 643 miljoen euro, terwijl de nettowinst een klap kreeg van 49% en zo strandde op 38,5 miljoen euro. Analisten hadden een daling voorspeld, maar die is nu nog groter dan verwacht.

 

Hugo Boss hoopt nu in 2016 ongeveer vijftig miljoen euro uit te sparen door nieuwe deals te onderhandelen met de verhuurders van winkelpanden. Daarnaast gaat het dit jaar ook minder winkels openen, waardoor de investeringen dalen van 220 miljoen euro in 2015 naar 160 tot 180 miljoen euro in 2016. Op korte termijn gaat het modehuis focussen op de activiteiten in de Verenigde Staten, waar de omzet in het voorbije kwartaal na wisselkoerseffecten daalde met 16%. Het verwacht voor het hele bedrijf wel betere resultaten in de tweede helft van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top