Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland

Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland

Het Zweedse kindermodemerk Polarn O. Pyret heeft besloten om zijn drie Nederlandse winkels te sluiten. Ook de Chinese retailtak wordt afgestoten. Klanten kunnen in de toekomst wel nog terecht op de webshop van het merk.

Niet rendabel genoeg

Polarn O. Pyret maakt deel uit van RNB Retail and Brands, dat heeft besloten om minder rendabele activiteiten binnen zijn netwerk op te heffen en daar horen de Nederlandse winkels dus bij, schrijft Fashion United. De keten is nog maar sinds 2013 actief in Nederland, toen het een eerste winkel opende in Eindhoven. Ook in Utrecht en Maastricht is er een winkel te vinden.

 

Het Zweedse merk heeft besloten om zijn aandacht te vestigen op markten waar het meer omzet genereert. In het vorige boekjaar waren de activiteiten in Nederland en China samen goed voor ongeveer elf miljoen Zweedse kroon (een miljoen euro), terwijl Polarn O. Pyret wereldwijd een omzet van 667 miljoen kroon (72 miljoen euro) heeft.

 

"De landen waar nu wordt afgebouwd hebben een negatieve invoed op de winstgevendheid van het bedrijf", zegt CEO Magnus Håkansson in een persbericht. "Ik ben ervan overtuigd dat de winst na deze maatregelen een stuk sneller zal kunnen groeien."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top