Boek nu je plaatsen op de extra RetailHunt Scandinavië!

Boek nu je plaatsen op de extra RetailHunt Scandinavië!

Na het grote succes van de eerste RetailHunt naar Berlijn twee jaar geleden organiseert RetailDetail opnieuw een driedaagse tocht naar het Noorden om daar te leren van de allernieuwste ontwikkelingen in de retail. De eerste trip is al uitverkocht, daarom organiseren we er een tweede!

Trends ontdekken en in de praktijk omzetten

Een RetailHunt is immers geen gewone retailtour: onze excursie gaat actief op zoek naar patronen van verandering die een invloed kunnen hebben op onze retailsector in de nabije toekomst. Zaken als het nieuwe consumeren en -minderen, socio-demografische ontwikkelingen en co-creatie worden duidelijk tegen het licht gehouden. Vele van deze ontwikkelingen zijn immers al zichtbaar in het Noorden: dikwijls nog embryonaal, maar enkele daarvan zullen zich zeker op korte termijn wereldwijd ontwikkelen.

 

Twee jaar geleden hebben een vijftigtal mensen een eerste RetailHunt Berlin meegemaakt. Dat bleef niet zonder resultaat, want de inzichten van die trip hebben de inspiratie opgeleverd voor nieuwe concepten als Cru, Hngry en Dome Deco.

 

Zo'n succesverhaal smeekte natuurlijk om een vervolg, en ook dat loopt erg goed: de eerste geplande driedaagse trip was al meteen uitverkocht. Daarom werd algauw een tweede RetailHunt Scandinavia op touw gezet, maar ook die zal wellicht gauw uitverkocht geraken. Als u er dus ook nog bij wil zijn op 16-17-18 september, schrijf u dan snel in via rebecca@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


RetailHunt: Atelier Veritas conceptstore, Antwerpen

10/03/2017

Atelier Veritas, het nieuwe DIY-concept van Veritas, opende op 10 maart zijn allereerste conceptstore in de Nationalestraat in Antwerpen. Deze winkel wordt het mekka voor alle creatievelingen in de modebuurt.

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

08/03/2017

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

01/03/2017

Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.

RetailHunt: Media Markt Digital Store in Barcelona

30/09/2016

In Barcelona experimenteert Media Markt met Digital Store, een uniek winkelconcept dat omnichannel, technologische snufjes en de beperkte ruimte in een stadswinkel ten volle benut. RetailDetail ging het voor u bekijken.

 

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

05/09/2016

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

13/07/2016

In hartje Londen opende Dyson vorige week een winkel waar consumenten het volledige productassortiment van het merk kunnen uitproberen. Opnieuw stapt een merk rechtstreeks naar de shopper. 

Back to top