RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel | RetailDetail

RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

Een belevingsruimte waar je niets kan kopen, dat is de nieuwe “technologische speeltuin” die Samsung op 23 februari opende in het hippe Meatpacking district in New York. Samsung 837 is de naam, simpelweg naar het huisnummer van het pand. 

 

Beleef de Samsung-wereld

Waarom nog een winkel openen? Consumenten hebben voldoende kanalen ter beschikking om technologische producten te kopen, online en offline. Samsung 837 is daarom een marketinginitiatief dat de traditionele winkelbeleving heruitvindt. 


Op een totale oppervlakte van meer dan 5.000 m² over drie verdiepingen worden bezoekers helemaal ondergedompeld in de wereld van Samsung. 

 

Gigantisch scherm

Een klantendienst levert technische ondersteuning en workshops. In het theater met een gigantisch digitaal scherm, samengesteld uit wel 96 55 inch monitors, kan men films bekijken en livestreams volgen van talloze evenementen (onder andere ook van de Oscaruitreikingen afgelopen zondag). 


Verder vind je hier een galerij die technologische kunstinstallaties programmeert, een Virtual Reality tunnel, een radiostudio waar DJ-sets en live opnames plaatsvinden, een keuken met de nieuwste Samsung technologie, een speelkamer voor gamers, een slimme woonkamer om te relaxen en tot slot een café waar je een drankje, ontbijt, lunch of snack kunt kopen. 


Nieuwsgierig geworden? Washington Street 837 is het adres. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Samsung laat klanten Collect&Go in de koelkast kijken

06/06/2018

De nieuwe slimme koelkast van Samsung laat klanten van Collect&Go vanop afstand via camera’s in de koelkast kijken. Zo kunnen ze makkelijk hun boodschappenlijstje aanvullen en hun bestelling plaatsen.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Filet Pur: Een zwart gat van ongeziene proporties

16/03/2018

Ondanks hun streven naar almaar goedkoper vlees zijn onze supermarkten door de band schandalig duur, leerden we afgelopen week. Zit daar enige logica achter? Lees het onthullende weekoverzicht van RetailDetail Food!

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

14/03/2018

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

De fysieke winkel digitaliseert aan hoog tempo

02/03/2018

Alles is geconnecteerd in de winkel van morgen en de kassa is gedoemd te verdwijnen, maar robots nemen de zaak voorlopig niet over. Dat alles bleek deze week op de retailtechnologiebeurs EuroCis in Düsseldorf.

Hoe de supermarkt er uitziet in 2020

26/02/2018

Naarmate shoppergedrag richting online evolueert en het concurrentielandschap ingrijpend verandert, moet de supermarkt zichzelf heruitvinden: minder producten, meer beleving én meer technologie.