RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

Een belevingsruimte waar je niets kan kopen, dat is de nieuwe “technologische speeltuin” die Samsung op 23 februari opende in het hippe Meatpacking district in New York. Samsung 837 is de naam, simpelweg naar het huisnummer van het pand. 

 

Beleef de Samsung-wereld

Waarom nog een winkel openen? Consumenten hebben voldoende kanalen ter beschikking om technologische producten te kopen, online en offline. Samsung 837 is daarom een marketinginitiatief dat de traditionele winkelbeleving heruitvindt. 


Op een totale oppervlakte van meer dan 5.000 m² over drie verdiepingen worden bezoekers helemaal ondergedompeld in de wereld van Samsung. 

 

Gigantisch scherm

Een klantendienst levert technische ondersteuning en workshops. In het theater met een gigantisch digitaal scherm, samengesteld uit wel 96 55 inch monitors, kan men films bekijken en livestreams volgen van talloze evenementen (onder andere ook van de Oscaruitreikingen afgelopen zondag). 


Verder vind je hier een galerij die technologische kunstinstallaties programmeert, een Virtual Reality tunnel, een radiostudio waar DJ-sets en live opnames plaatsvinden, een keuken met de nieuwste Samsung technologie, een speelkamer voor gamers, een slimme woonkamer om te relaxen en tot slot een café waar je een drankje, ontbijt, lunch of snack kunt kopen. 


Nieuwsgierig geworden? Washington Street 837 is het adres. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage

07/12/2017

Herenboetiek Check Point in het Kempische Mol maakt al jaren bijzonder veel werk van de etalages, in een poging om de consument op de straat te verbazen. Deze kerstperiode pakt de winkel uit met naar eigen zeggen de meest opzienbarende etalage ooit.

RetailHunt: foodhal De Smidse geopend in Leuven

23/11/2017

In Leuven heeft vorig weekend foodhal De Smidse de deuren geopend. De klemtoon ligt er op ambachtelijke en lokale voeding. 

Prada opent flagshipstore in Brussel

31/10/2017

Prada heeft op de Waterloolaan in Brussel zijn eerste Belgische boetiek geopend. De winkel van bijna 400 m² toont de ready-to-wearcollecties voor dames en heren en bovendien ook de accessoirelijnen en lederwaren van het luxemerk.

Back to top