RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

Workshops en thee

Met workshops, een thee-bar en een winkel ineen biedt de winkel een waaier aan activiteiten, die zowel de allochtone doelgroep als andere Antwerpse fashionista’s aantrekt. Voor de kleding en cosmetica wordt ook expliciet samengewerkt met merken die gespecialiseerd zijn in mode voor moslima’s. 


Om de winkel levendig en dynamisch te houden, is volop ingezet op beleving. Er worden regelmatig workshops georganiseerd, gaande van leren bloggen, cursussen styling en maquillage tot het leren knopen van een hijab. Ook in de thee-bar worden verschillende workshops gegeven.  Bij Blend it kunnen shoppers bovendien voor tien euro een manicure en voor twintig euro een volledige make-upbehandeling krijgen met ‘tips and tricks’. Eenmaal opgemaakt, kunnen klanten plaatsnemen in een fotohokje, waar ze als covermodel mogen poseren voor een gepersonaliseerde magazinecover.

 

Blend it werd helemaal uitgedacht en uitgewerkt door Lise Conix, duurzaamheidsmanager bij Schoenen Torfs. De winkel is nog open tot en met 10 september, in de Lange Beeldekensstraat 115, 2060 Antwerpen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

CRU strijkt neer op Antwerpse Groenplaats

12/06/2018

Colruyt gaat volgend jaar een CRU-markt openen in Antwerpen: de luxeketen van de Halse groep krijgt een stekje op de Groenplaats. De uitbreiding gaat ten koste van Wijnegem, en van een Spar.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam

29/05/2018

De Duitse keten van concept stores Kauf Dich Glücklich opent haar eerste niet-Duitstalige winkel in Amsterdam. Shoppers vinden er een mix van interieurdesign, cosmetica en mode in Scandinavische stijl. Antwerpen volgt.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.