RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

Workshops en thee

Met workshops, een thee-bar en een winkel ineen biedt de winkel een waaier aan activiteiten, die zowel de allochtone doelgroep als andere Antwerpse fashionista’s aantrekt. Voor de kleding en cosmetica wordt ook expliciet samengewerkt met merken die gespecialiseerd zijn in mode voor moslima’s. 


Om de winkel levendig en dynamisch te houden, is volop ingezet op beleving. Er worden regelmatig workshops georganiseerd, gaande van leren bloggen, cursussen styling en maquillage tot het leren knopen van een hijab. Ook in de thee-bar worden verschillende workshops gegeven.  Bij Blend it kunnen shoppers bovendien voor tien euro een manicure en voor twintig euro een volledige make-upbehandeling krijgen met ‘tips and tricks’. Eenmaal opgemaakt, kunnen klanten plaatsnemen in een fotohokje, waar ze als covermodel mogen poseren voor een gepersonaliseerde magazinecover.

 

Blend it werd helemaal uitgedacht en uitgewerkt door Lise Conix, duurzaamheidsmanager bij Schoenen Torfs. De winkel is nog open tot en met 10 september, in de Lange Beeldekensstraat 115, 2060 Antwerpen.