RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

Workshops en thee

Met workshops, een thee-bar en een winkel ineen biedt de winkel een waaier aan activiteiten, die zowel de allochtone doelgroep als andere Antwerpse fashionista’s aantrekt. Voor de kleding en cosmetica wordt ook expliciet samengewerkt met merken die gespecialiseerd zijn in mode voor moslima’s. 


Om de winkel levendig en dynamisch te houden, is volop ingezet op beleving. Er worden regelmatig workshops georganiseerd, gaande van leren bloggen, cursussen styling en maquillage tot het leren knopen van een hijab. Ook in de thee-bar worden verschillende workshops gegeven.  Bij Blend it kunnen shoppers bovendien voor tien euro een manicure en voor twintig euro een volledige make-upbehandeling krijgen met ‘tips and tricks’. Eenmaal opgemaakt, kunnen klanten plaatsnemen in een fotohokje, waar ze als covermodel mogen poseren voor een gepersonaliseerde magazinecover.

 

Blend it werd helemaal uitgedacht en uitgewerkt door Lise Conix, duurzaamheidsmanager bij Schoenen Torfs. De winkel is nog open tot en met 10 september, in de Lange Beeldekensstraat 115, 2060 Antwerpen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark wil tot 21u openblijven in Antwerpen

31/01/2018

De nieuwe vestiging van Primark, die op 30 april opengaat op de Meir in Antwerpen, gaat (zeker) avondopeningen en (mogelijk) zondagopeningen testen. De Ierse keten wil zo de concurrentie met e-commerce aangaan.

Boulangerie Bloch op weg naar Antwerpen

09/01/2018

Boulangerie Bloch is al jaar en dag een bekende naam in Gent, maar binnenkort kunnen ook Antwerpenaren genieten van de producten van de bakkerij. Op 15 januari opent Bloch immers een vestiging in het station Antwerpen-Centraal.

Schoenen Torfs ziet omzet met 7,7% groeien in 2017

08/01/2018

Schoenenketen Torfs tekende in 2017 een omzetgroei van 7,7% op. Vooral in de webshop was er een sterke stijging, maar ook de groei in de winkels toont aan dat “retail niet dood is”, vindt CEO Wouter Torfs. 

Primark zoekt meer dan 500 werknemers voor Antwerpse vestiging

08/01/2018

Eind deze maand gaat de Ierse modeketen Primark van start met de aanwervingen voor de nieuwe vestiging op de Meir in Antwerpen. Het zoekt daarvoor meer dan 500 nieuwe medewerkers in verschillende functies.

Ikea toch niet naar Noorderlaan in Antwerpen

20/12/2017

Ikea heeft besloten om toch geen nieuwe vestiging te bouwen op de Havana-site aan de Noorderlaan in Antwerpen. De Zweedse woonketen wijst daarvoor naar de opmars van e-commerce, waardoor de winkel niet rendabel zou zijn.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top