RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

Workshops en thee

Met workshops, een thee-bar en een winkel ineen biedt de winkel een waaier aan activiteiten, die zowel de allochtone doelgroep als andere Antwerpse fashionista’s aantrekt. Voor de kleding en cosmetica wordt ook expliciet samengewerkt met merken die gespecialiseerd zijn in mode voor moslima’s. 


Om de winkel levendig en dynamisch te houden, is volop ingezet op beleving. Er worden regelmatig workshops georganiseerd, gaande van leren bloggen, cursussen styling en maquillage tot het leren knopen van een hijab. Ook in de thee-bar worden verschillende workshops gegeven.  Bij Blend it kunnen shoppers bovendien voor tien euro een manicure en voor twintig euro een volledige make-upbehandeling krijgen met ‘tips and tricks’. Eenmaal opgemaakt, kunnen klanten plaatsnemen in een fotohokje, waar ze als covermodel mogen poseren voor een gepersonaliseerde magazinecover.

 

Blend it werd helemaal uitgedacht en uitgewerkt door Lise Conix, duurzaamheidsmanager bij Schoenen Torfs. De winkel is nog open tot en met 10 september, in de Lange Beeldekensstraat 115, 2060 Antwerpen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Eerste Waalse winkel Schoenen Torfs komt in Dinant

06/11/2017

Na 75 winkels en 70 jaar geschiedenis is Schoenen Torfs nog altijd niet uitverteld. Integendeel, hun eerste Waalse winkel komt eraan: afspraak in 2019 in Dinant. Hoe de familieonderneming het blijft doen, vertelt Wouter Torfs op de RetailDetail Night. 

Prada opent flagshipstore in Brussel

31/10/2017

Prada heeft op de Waterloolaan in Brussel zijn eerste Belgische boetiek geopend. De winkel van bijna 400 m² toont de ready-to-wearcollecties voor dames en heren en bovendien ook de accessoirelijnen en lederwaren van het luxemerk.

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept

30/10/2017

Zaterdag is in Antwerpen op de Meir een nieuwe flagshipstore geopend van de Zweedse modeketen H&M, die alle mogelijke collecties van de keten verkoopt: daarbij dus ook de Home- en make-upcollecties. De opening kon op heel wat belangstelling rekenen.

Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen

26/10/2017

Kruidvat heeft met 'Kruidvat in de stad' een nieuw concept ontwikkeld dat speciaal gericht is op winkels in de binnenstad van grote steden. De primeur van het concept is net geopend in Antwerpen en ook Genk staat al op de planning.

Back to top