RetailHunt: Dyson flagshipstore brengt technologie tot leven | RetailDetail

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

In hartje Londen opende Dyson vorige week een winkel waar consumenten het volledige productassortiment van het merk kunnen uitproberen. Opnieuw stapt een merk rechtstreeks naar de shopper. 

Live demonstraties

Volgens Dyson mogen we hem eigenlijk geen 'flagshipstore' noemen, deze nieuwe showroom op Oxford Street. Hij luistert naar de naam Dyson Demo en de bedoeling van het merk is om hier technologie tot leven te brengen. 

 

De winkelvloer is dus niet volgestouwd met koopwaar, maar biedt ruimte voor live demonstraties van 65 verschillende producten. De winkelmedewerkers zijn geen verkopers maar “experts”, die de kenmerken van elk product helder uitleggen. Dat gebeurt allemaal in een strak design dat een beetje aan Apple doet denken, en dat van de hand is van architectenbureau WilkinsonEyre.

 

Een hoofdrol is bijvoorbeeld weggelegd voor de Dyson Supersonic-haardroger: shoppers die dat wensen, kunnen hier hun kapsel laten stylen om de voordelen van het product aan den lijve te ondervinden. Ze kunnen er ook verschillende soorten vuil schoonmaken met één van de stofzuigermodellen, of de lucht inademen die gezuiverd werd door de Dyson Pure Cool Link Purifier. Voor alle duidelijkheid: kopen kan hier echter ook…

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Tesco werkt aan eigen discountketen

12/02/2018

De Britse supermarktgroep Tesco zou in het Verenigd Koninkrijk een eigen discountconcept ontwikkelen en zo de concurrentie aangaan met Aldi en Lidl, die er steeds meer marktaandeel inpalmen.

Moeilijk jaar voor modeketen New Look

06/02/2018

De Britse modeketen New Look heeft er tot nu toe een moeilijk boekjaar opzitten: in de eerste drie kwartalen viel de omzet met meer dan 6% terug. New Look zit midden in de invoering van een nieuwe strategie.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Unilever ook zonder margarines over omzetkaap van 50 miljard euro

01/02/2018

Unilever blijft ook zonder zijn margarinetak een omzet van meer dan vijftig miljard draaien. De Britse-Nederlandse was- en voedingsmiddelenreus zag vooral de verkoop van zijn doucheproducten van Dove en voedingswaren van Knorr groeien.

Back to top