RetailHunt: Dyson flagshipstore brengt technologie tot leven | RetailDetail

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

In hartje Londen opende Dyson vorige week een winkel waar consumenten het volledige productassortiment van het merk kunnen uitproberen. Opnieuw stapt een merk rechtstreeks naar de shopper. 

Live demonstraties

Volgens Dyson mogen we hem eigenlijk geen 'flagshipstore' noemen, deze nieuwe showroom op Oxford Street. Hij luistert naar de naam Dyson Demo en de bedoeling van het merk is om hier technologie tot leven te brengen. 

 

De winkelvloer is dus niet volgestouwd met koopwaar, maar biedt ruimte voor live demonstraties van 65 verschillende producten. De winkelmedewerkers zijn geen verkopers maar “experts”, die de kenmerken van elk product helder uitleggen. Dat gebeurt allemaal in een strak design dat een beetje aan Apple doet denken, en dat van de hand is van architectenbureau WilkinsonEyre.

 

Een hoofdrol is bijvoorbeeld weggelegd voor de Dyson Supersonic-haardroger: shoppers die dat wensen, kunnen hier hun kapsel laten stylen om de voordelen van het product aan den lijve te ondervinden. Ze kunnen er ook verschillende soorten vuil schoonmaken met één van de stofzuigermodellen, of de lucht inademen die gezuiverd werd door de Dyson Pure Cool Link Purifier. Voor alle duidelijkheid: kopen kan hier echter ook…

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Fusiedeal tussen Sainsbury’s en Asda is rond

30/04/2018

Twee dagen nadat geruchten over een mogelijke fusie tussen de Britse warenhuisketens Asda en Sainsbury’s de kop opstaken, volgt nu het nieuws dat de deal rond is. De groep wordt de grootste in het Verenigd Koninkrijk, net voor Tesco.

Superfusie tussen Sainsbury's en Asda in de maak

28/04/2018

De Britse supermarktketens Asda en Sainsbury’s zijn in vergevorderde gesprekken rond een fusie. De deal van zo’n tien miljard Britse pond zou Tesco onttronen als grootste Britse foodretailer.

Comeos op zoek naar Winkelconcept van het jaar

27/04/2018

De strijd om de Mercuriusprijs kan beginnen: handelaars kunnen tot 10 juni hun kandidatuur indienen. Dit jaar krijgen de kandidaten de kans om hun concept de pitchen, “Voor een juistere en meer doordachte keuze”, aldus juryvoorzitter Gino Van Ossel.