YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten | RetailDetail

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.

Eenvoud en snelheid troef

YUN zag het daglicht in 2015 in Zuid-Korea en heeft een collectie eigen monturen en zonnebrillen, zowel voor vrouwen als voor mannen. De winkel van YUN in Berlijn - momenteel nog de enige van het merk - zet in op hyper-personalisatie, maar ook de snelheid en gemak zijn een troef.

 

Elk montuur wordt ter plaatse gepersonaliseerd met gecorrigeerde optische glazen. In het ‘in-store lab’ in Berlijn staat namelijk een volledig geautomatiseerd afwerkingstoestel, dat in amper twintig minuten tijd de gewenste glazen in een bril zet. Het heeft daarvoor zo’n 12.000 verschillende lenstypes op voorraad, goed voor bijna alle mogelijke brilvoorschriften. 

 

Wie dat wil, kan zijn ogen in de winkel trouwens gratis laten testen. Een afspraak maak je online of ter plaatse. De productie van de monturen en glazen gebeurt hoofdzakelijk in Korea, waar YUN ook een eigen team designers en een glazenfabriek heeft. Door de eenvoudige en korte waardeketen kan het merk ook de prijzen beperken: je bepaalt bij YUN ofwel 99 ofwel 149 euro voor een bril, inclusief aangepaste glazen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden

10/04/2018

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en het voormalige Pizza.be, mocht tijdens het eerste kwartaal van 2018 een derde meer bestellingen registreren. Ook op de zwaar bevochten Duitse markt groeit het bedrijf sterk.

Mitiska Reim verwerft derde Duitse retailpark

26/03/2018

Zes maanden na zijn eerste stapjes op de Duitse markt kondigt Mitiska Reim nu de overname aan van een derde Duits retailpark. De Belgische retailinvesteerder zal samen met Zamberk Real Estate Ventures een retailpark in Braunschweig opwaarderen.

Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s

26/03/2018

De Duitse discountketen Lidl voegt binnenkort auto’s van BMW toe aan het gamma. Dat doet het bedrijf nadat het een contract heeft afgesloten met de Duitse autoconstructeur rond de levering van bedrijfswagens.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.