YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten | RetailDetail

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.

Eenvoud en snelheid troef

YUN zag het daglicht in 2015 in Zuid-Korea en heeft een collectie eigen monturen en zonnebrillen, zowel voor vrouwen als voor mannen. De winkel van YUN in Berlijn - momenteel nog de enige van het merk - zet in op hyper-personalisatie, maar ook de snelheid en gemak zijn een troef.

 

Elk montuur wordt ter plaatse gepersonaliseerd met gecorrigeerde optische glazen. In het ‘in-store lab’ in Berlijn staat namelijk een volledig geautomatiseerd afwerkingstoestel, dat in amper twintig minuten tijd de gewenste glazen in een bril zet. Het heeft daarvoor zo’n 12.000 verschillende lenstypes op voorraad, goed voor bijna alle mogelijke brilvoorschriften. 

 

Wie dat wil, kan zijn ogen in de winkel trouwens gratis laten testen. Een afspraak maak je online of ter plaatse. De productie van de monturen en glazen gebeurt hoofdzakelijk in Korea, waar YUN ook een eigen team designers en een glazenfabriek heeft. Door de eenvoudige en korte waardeketen kan het merk ook de prijzen beperken: je bepaalt bij YUN ofwel 99 ofwel 149 euro voor een bril, inclusief aangepaste glazen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Hudson’s Bay dan toch in gesprek over Galeria Kaufhof

26/06/2018

Mogelijk is er een alliantie in de maak tussen de twee grootste Duitse warenhuisketens. Het Canadese Hudson’s Bay, eigenaar van Kaufhof, praat opnieuw met Signa Holding, dat in 2014 Karstadt overnam.

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.