Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


30/09/2016

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz heeft in het derde kwartaal resultaten gehaald die beneden de verwachtingen van analisten waren. De groep wijst daarvoor op het ongewoon warme weer tijdens de voorbije maanden.

29/09/2016

Het opkomende Franse modemerk Zadig & Voltaire heeft van een Parijse rechter gelijk gekregen in een geschil met Yves Saint Laurent. Die beschuldigde het kleinere modelabel ervan het interieurconcept van een van zijn boetieks te hebben gekopieerd.

29/09/2016

Negen op de tien kleding- en schoenenwinkels verkochten tot nu toe opvallend minder stukken uit de herfst- en wintercollectie in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Door de prima nazomer laat de consument de ‘warmere’ spullen links liggen.

29/09/2016

Promiss heeft de voorbije 60 dagen maar liefst 35 winkels heropend. Alle winkels werden in een nieuw jasje gestoken en herinneren nu in niets meer aan het oude concept. Binnen een jaar wil de keten 50 verkooppunten hebben.

28/09/2016

Het Amerikaanse sportbedrijf Nike heeft in het voorbije kwartaal zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Toch waren analisten niet tevreden met de resultaten van Nike, omdat de orders voor het huidige kwartaal niet snel genoeg groeien.

27/09/2016

JBC heeft vandaag zijn nieuwe damescollectie Youh! gelanceerd. De collectie bestaat in totaal uit 23 stuks, zowel kledij als accessoires, en is qua kwaliteit en prijs iets hoger dan de andere collecties van JBC.

Back to top