14 nieuwe enseignes voor Antwerpse Schuttershofstraat | RetailDetail

14 nieuwe enseignes voor Antwerpse Schuttershofstraat

14 nieuwe enseignes voor Antwerpse Schuttershofstraat

Na het vertrek van onder meer Mel V, Suela en Weston leek het succes van de Schuttershofstraat tanend, maar met de komst van liefst 14 nieuwe enseignes is de Antwerpse winkelstraat stilaan weer dé place to be voor luxeketens en fashionista's.

"Leegstand serieus teruggeschroefd"

De Antwerpse Schuttershofstraat staat al jaar en dag gekend als dé winkelstraat van Antwerpen voor luxeretailers. Jaren terug installeerden zich hier internationale luxe-enseignes als Hermès, Gucci en Cartier naast de betere nationale en lokale boetieks.

 

Na het vertrek van enkele retailers kampte de Schuttershofstraat echter met flink wat leegstand, maar die is nu serieus teruggeschroefd. JLL (het vroegere JonesLang LaSalle) telde in de winkelstraat de voorbije 24 maanden bijna 20 verhuringen en liefst 14 nieuwe enseignes.

 

"Het is nogmaals bewezen dat door de komst van enkele vooraanstaande ontwerpers en enseignes én de vereende inspanningen van bepaalde spelers - zowel eigenaars, promotoren als gespecialiseerde makelaars - het fashiongehalte en het prestige van deze straat omhoog worden gestuwd", aldus Walter Goossens van JLL.

 

Klinkende internationale namen

Naast onder meer 7 for All Mankind, Ladurée, Liu-Jo en Jimmy Choo opende vorig jaar bijvoorbeeld ook Red Valentino er zijn flagshipstore, volgens een uniek concept waarvan enkel in Milaan een soortgelijke boetiek bestaat. Kort daarop opende Karl Lagerfeld zijn eerste Belgische conceptwinkel in de Schuttershofstraat.

 

Na Milaan en Rome streek ook Twin-Set van designer Simona Barbieri in oktober neer in een hoekpand gelegen op de kruising van Hopland, Schuttershofstraat en Wapper, waar tot dan een winkel van Chine was gevestigd.

 

De trend zette zich voort in 2014: Chanel opende in juli de deuren van zijn achtste conceptwinkel wereldwijd en ook de luxe-accessoires van Montblanc krijgen binnenkort een eigen store krijgen in de Schuttershofstraat (op nr. 3).

 

De eerste Belgische flagshipstore van het Italiaanse modemerk Stone Island vond een onderkomen in het voormalige pand van Coccodrillo, terwijl ook het hippe Franse enseigne The Kooples, Devernois, Elisabetta Franchi, Atos Lombardini en BA&SH hun weg vonden naar de Schuttershofstraat.

 

Vooral de mix van het historische kader met de trendy en energieke sfeer verklaart volgens JLL de aantrekkingskracht van deze Antwerpse winkelstraat: "De Schuttershofstraat blijft op die manier zijn positie als 'place to be' van Antwerpen voor luxury en premium brands behouden, wat uiteraard zijn effect heeft op de hoge huurprijzen die hier worden gerealiseerd", aldus nog Goossens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken. 

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

“Heeft het centrum van Namen nog een winkelcentrum nodig?”

24/04/2018

Een jaar nadat Besix het project voor een winkelcentrum in Namen overkocht, lijkt de groep het Burgerforum niet te kunnen overtuigen van zijn voorstellen. De grote uitdaging: de lokale handel stimuleren, maar zónder verlies van groene publieke ruimte.

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.