14 nieuwe enseignes voor Antwerpse Schuttershofstraat

14 nieuwe enseignes voor Antwerpse Schuttershofstraat

Na het vertrek van onder meer Mel V, Suela en Weston leek het succes van de Schuttershofstraat tanend, maar met de komst van liefst 14 nieuwe enseignes is de Antwerpse winkelstraat stilaan weer dé place to be voor luxeketens en fashionista's.

"Leegstand serieus teruggeschroefd"

De Antwerpse Schuttershofstraat staat al jaar en dag gekend als dé winkelstraat van Antwerpen voor luxeretailers. Jaren terug installeerden zich hier internationale luxe-enseignes als Hermès, Gucci en Cartier naast de betere nationale en lokale boetieks.

 

Na het vertrek van enkele retailers kampte de Schuttershofstraat echter met flink wat leegstand, maar die is nu serieus teruggeschroefd. JLL (het vroegere JonesLang LaSalle) telde in de winkelstraat de voorbije 24 maanden bijna 20 verhuringen en liefst 14 nieuwe enseignes.

 

"Het is nogmaals bewezen dat door de komst van enkele vooraanstaande ontwerpers en enseignes én de vereende inspanningen van bepaalde spelers - zowel eigenaars, promotoren als gespecialiseerde makelaars - het fashiongehalte en het prestige van deze straat omhoog worden gestuwd", aldus Walter Goossens van JLL.

 

Klinkende internationale namen

Naast onder meer 7 for All Mankind, Ladurée, Liu-Jo en Jimmy Choo opende vorig jaar bijvoorbeeld ook Red Valentino er zijn flagshipstore, volgens een uniek concept waarvan enkel in Milaan een soortgelijke boetiek bestaat. Kort daarop opende Karl Lagerfeld zijn eerste Belgische conceptwinkel in de Schuttershofstraat.

 

Na Milaan en Rome streek ook Twin-Set van designer Simona Barbieri in oktober neer in een hoekpand gelegen op de kruising van Hopland, Schuttershofstraat en Wapper, waar tot dan een winkel van Chine was gevestigd.

 

De trend zette zich voort in 2014: Chanel opende in juli de deuren van zijn achtste conceptwinkel wereldwijd en ook de luxe-accessoires van Montblanc krijgen binnenkort een eigen store krijgen in de Schuttershofstraat (op nr. 3).

 

De eerste Belgische flagshipstore van het Italiaanse modemerk Stone Island vond een onderkomen in het voormalige pand van Coccodrillo, terwijl ook het hippe Franse enseigne The Kooples, Devernois, Elisabetta Franchi, Atos Lombardini en BA&SH hun weg vonden naar de Schuttershofstraat.

 

Vooral de mix van het historische kader met de trendy en energieke sfeer verklaart volgens JLL de aantrekkingskracht van deze Antwerpse winkelstraat: "De Schuttershofstraat blijft op die manier zijn positie als 'place to be' van Antwerpen voor luxury en premium brands behouden, wat uiteraard zijn effect heeft op de hoge huurprijzen die hier worden gerealiseerd", aldus nog Goossens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winkelcentrum Rive Gauche groot succes

25/09/2017

Rive Gauche, het nieuwe winkelcentrum in Charleroi, is een groot succes. In de eerste zes maanden na opening kreeg het al vier miljoen bezoekers over de vloer. Het is zo meteen het drukste winkelcentrum van Wallonië.

97 procent van The Mint al verhuurd

20/09/2017

Binnenkort opent na een renovatie van twee jaar het winkelgedeelte van het Muntcentrum onder de naam The Mint. Ondertussen zijn 97% van de winkelruimtes al ingevuld: onder andere Decathlon en Uniqlo vestigen zich voor het eerst in het centrum van Brussel.

Mitiska haalt tweede Duitse retailpark binnen

19/09/2017

Nog geen twee weken na zijn eerste Duitse acquisitie zet het Brusselse vastgoedbedrijf Mitiska REIM een nieuwe stap bij onze Oosterburen. Het koopt het Häuersteig Retail Park in Freiberg bij Dresden aan, in samenwerking met het Frankfurtse ZREV.

Verkoop Woluwe Shopping moet dit jaar afgerond zijn

13/09/2017

Nog dit jaar moet de verkoop van het Woluwe Shopping Center volledig afgerond zijn. Daarbij zoekt AG Real Estate zowat 400 miljoen euro voor zijn 60% van de aandelen, maar dat belooft een moeilijke klus te worden.

Minister van Financiën wil wonen boven winkel stimuleren

11/09/2017

Vlaams minister van Financiën Bart Tommelein wil het eenvoudiger maken om een winkel om te vormen tot een woning, om zo de leegstand tegen te gaan. Ook wonen boven een winkel moet zo aantrekkelijker worden.

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir

11/09/2017

De Zweedse H&M Group blijft zijn aanwezigheid op de Antwerpse Meir verder uitbreiden. Momenteel heeft het modebedrijf er al drie vestigingen, en met Monki en Weekday komen er nog twee winkels bij.

Back to top