Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp | RetailDetail

Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Lederwarenfabrikant Longchamp opent in november zijn grootste flagshipstore van Europa. Die komt langs de Champs-Elysées, in hartje Parijs, en krijgt een winkeloppervlakte van 500 m², iets groter dan die in de Londense Regent Street.

100 miljoen potentiële bezoekers per jaar

Het nieuws van het nieuwe Longchamp-vlaggenschip langs de Champs-Elysées werd bekendgemaakt door Cushman & Wakefield, dat de huurtransactie begeleidde. Longchamp zal in november zijn intrek nemen in een pand waar nu nog MCS, het vroegere Marlboro Classics, een winkel heeft. Het Franse lederwarenmerk zal er op twee verdiepingen zijn volledige productgamma te koop aanbieden: van reistassen en koffers over kleding en schoeisel tot accessoires. Er zullen zo'n 20 mensen werken.

 

"Longchamp wilde voor zijn grootste boetiek van Europa een commercieel strategische locatie, die zowel door Parijzenaars zelf als door toeristen wordt bezocht", aldus Christian Dubois, algemeen directeur van Cushman & Wakefield France. "De Avenue des Champs-Elysées, die elk jaar meer dan 100 miljoen bezoekers verwelkomt, bevestigt hiermee nog maar eens zijn aantrekkingskracht en de kwaliteit van zijn commercieel vastgoedaanbod."

 

Richting 500 miljoen euro omzet

Longchamp heeft intussen wereldwijd een netwerk van 275 verkooppunten uitgebouwd, waarvan 69 in zijn thuisland. De laatste jaren koos het lederwarenmerk volop voor internationale expansie, a rato van 15 tot 20 nieuwe boetieks per jaar. Zo opende het in september vorig jaar nog een flagshipstore in de Londense Regent Street en begin mei nog één aan de Paseo de Gracia in Barcelona.

 

Longchamp werd in 1948 opgericht en realiseerde in 2013 een omzet van 462 miljoen euro. Het Franse familiebedrijf hoopt dit jaar de kaap van het half miljard te ronden. CEO Jean Cassegrain mikt op een omzetgroei van 10%, meer dan het dubbele van de 4% vorig jaar dankzij "stevige groei in de VS, herstel in Europa en aantrekkende vraag in China".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.

“Alle retailers moeten zichzelf heruitvinden”

10/04/2018

Meer dan ooit is het de consument die beslist welke richting de retailmarkt uitgaat. Winkelketens moeten zichzelf heruitvinden, hun concepten in vraag stellen. Dat zeggen Jean Baheux en Jonathan Delguste van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

Retail Estates trakteert zichzelf op dubbel verjaardagsgeschenk

29/03/2018

Retail Estates heeft twee winkelpanden gekocht in het Nederlandse Haarlemmermeer voor 9 miljoen euro. Daarnaast heeft het vastgoedbedrijf een retailpark gekocht voor 47 miljoen euro, ook al in Nederland. Maar die deal is nog “voorwaardelijk”.

Gunstig (tussen)advies voor Brussels Neo-project

29/03/2018

De Overlegcommissie van het Brussels Gewest heeft een gunstig advies uitgebracht voor de aanvraag van het stedenbouwkundig attest van Neo, het grote herbestemmingsproject op de Heizelvlakte waar ook een groot shoppingcenter moet verrijzen.

Rive Gauche verkocht aan CBRE Global Investors na sterk jaar

27/03/2018

Winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi krijgt een nieuwe eigenaar, na een jaar waarin het sterke cijfers kon voorleggen. Met gemiddeld 650.000 bezoekers per maand is dit het op een na drukstbezochte winkelcentrum van België.