Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Lederwarenfabrikant Longchamp opent in november zijn grootste flagshipstore van Europa. Die komt langs de Champs-Elysées, in hartje Parijs, en krijgt een winkeloppervlakte van 500 m², iets groter dan die in de Londense Regent Street.

100 miljoen potentiële bezoekers per jaar

Het nieuws van het nieuwe Longchamp-vlaggenschip langs de Champs-Elysées werd bekendgemaakt door Cushman & Wakefield, dat de huurtransactie begeleidde. Longchamp zal in november zijn intrek nemen in een pand waar nu nog MCS, het vroegere Marlboro Classics, een winkel heeft. Het Franse lederwarenmerk zal er op twee verdiepingen zijn volledige productgamma te koop aanbieden: van reistassen en koffers over kleding en schoeisel tot accessoires. Er zullen zo'n 20 mensen werken.

 

"Longchamp wilde voor zijn grootste boetiek van Europa een commercieel strategische locatie, die zowel door Parijzenaars zelf als door toeristen wordt bezocht", aldus Christian Dubois, algemeen directeur van Cushman & Wakefield France. "De Avenue des Champs-Elysées, die elk jaar meer dan 100 miljoen bezoekers verwelkomt, bevestigt hiermee nog maar eens zijn aantrekkingskracht en de kwaliteit van zijn commercieel vastgoedaanbod."

 

Richting 500 miljoen euro omzet

Longchamp heeft intussen wereldwijd een netwerk van 275 verkooppunten uitgebouwd, waarvan 69 in zijn thuisland. De laatste jaren koos het lederwarenmerk volop voor internationale expansie, a rato van 15 tot 20 nieuwe boetieks per jaar. Zo opende het in september vorig jaar nog een flagshipstore in de Londense Regent Street en begin mei nog één aan de Paseo de Gracia in Barcelona.

 

Longchamp werd in 1948 opgericht en realiseerde in 2013 een omzet van 462 miljoen euro. Het Franse familiebedrijf hoopt dit jaar de kaap van het half miljard te ronden. CEO Jean Cassegrain mikt op een omzetgroei van 10%, meer dan het dubbele van de 4% vorig jaar dankzij "stevige groei in de VS, herstel in Europa en aantrekkende vraag in China".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brusselse winkelstraten blijven (ondanks alles) drukbezocht

11/12/2017

Brussel heeft zich goed weten te herpakken na de terreuraanslagen. De grote winkelstraten worden nog altijd druk bezocht: vooral de Nieuwstraat deed het dit jaar goed en haalde zelfs andere ‘hotspots’ in de hoofdstad in. 

Topoverleg leidt tot laatste strohalm voor Uplace

08/12/2017

Na maanden van geheim overleg is er een nieuw plan op tafel gekomen om de bouw van Uplace toch te laten doorgaan. Het nieuwe voorstel is een verwaterde versie van de oorspronkelijke plannen.

Hoe winkelvastgoed inspeelt op wijzigend koopgedrag

07/12/2017

E-commerce verdringt de fysieke winkel niet, maar stimuleert retailers en winkelcentra wel om innoverende concepten uit te rollen. Het is een kwestie van te beantwoorden aan de verwachtingen van millennials en Generatie Z, meent vastgoedadviseur JLL.

Mitiska REIM opent nog twee retailparken in Roemenië

29/11/2017

Mitiska REIM dikt zijn Roemeens portfolio met twee retailparken aan. Daarmee verstevigt het Belgische bedrijf zijn marktleiderspositie in Roemenië, waar het momenteel 21 sites in eigendom heeft.

Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’

23/11/2017

Momenteel is het nog een werf, maar vanaf maart krijgt Gent er met de ‘Kouterdreef’ een nieuwe winkelstraat bij, waar de ‘betere merken’ thuis zijn. Deze week maakte ontwikkelaar Matexi op de retailvastgoedbeurs Mapic in Cannes enkele ronkende namen bekend.

Bouw nieuwe winkelsite in Lier gestart

16/11/2017

Deze week zijn de grondwerken gestart voor een nieuwe winkelsite langs de Antwerpsesteenweg in Lier. Onder meer Decathlon en het gloednieuwe woonwinkelconcept Ygo hebben hun komst al bevestigd.

Back to top