Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp | RetailDetail

Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Lederwarenfabrikant Longchamp opent in november zijn grootste flagshipstore van Europa. Die komt langs de Champs-Elysées, in hartje Parijs, en krijgt een winkeloppervlakte van 500 m², iets groter dan die in de Londense Regent Street.

100 miljoen potentiële bezoekers per jaar

Het nieuws van het nieuwe Longchamp-vlaggenschip langs de Champs-Elysées werd bekendgemaakt door Cushman & Wakefield, dat de huurtransactie begeleidde. Longchamp zal in november zijn intrek nemen in een pand waar nu nog MCS, het vroegere Marlboro Classics, een winkel heeft. Het Franse lederwarenmerk zal er op twee verdiepingen zijn volledige productgamma te koop aanbieden: van reistassen en koffers over kleding en schoeisel tot accessoires. Er zullen zo'n 20 mensen werken.

 

"Longchamp wilde voor zijn grootste boetiek van Europa een commercieel strategische locatie, die zowel door Parijzenaars zelf als door toeristen wordt bezocht", aldus Christian Dubois, algemeen directeur van Cushman & Wakefield France. "De Avenue des Champs-Elysées, die elk jaar meer dan 100 miljoen bezoekers verwelkomt, bevestigt hiermee nog maar eens zijn aantrekkingskracht en de kwaliteit van zijn commercieel vastgoedaanbod."

 

Richting 500 miljoen euro omzet

Longchamp heeft intussen wereldwijd een netwerk van 275 verkooppunten uitgebouwd, waarvan 69 in zijn thuisland. De laatste jaren koos het lederwarenmerk volop voor internationale expansie, a rato van 15 tot 20 nieuwe boetieks per jaar. Zo opende het in september vorig jaar nog een flagshipstore in de Londense Regent Street en begin mei nog één aan de Paseo de Gracia in Barcelona.

 

Longchamp werd in 1948 opgericht en realiseerde in 2013 een omzet van 462 miljoen euro. Het Franse familiebedrijf hoopt dit jaar de kaap van het half miljard te ronden. CEO Jean Cassegrain mikt op een omzetgroei van 10%, meer dan het dubbele van de 4% vorig jaar dankzij "stevige groei in de VS, herstel in Europa en aantrekkende vraag in China".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Centrummanager Hasselt pleit voor "omzethuur" tegen leegstand

15/02/2018

“Geef starters een flink verminderde huurprijs en laat ze daar bovenop een deel van hun omzet afstaan.” Met dat opmerkelijke voorstel wil de nieuwe centummanager van Hasselt de leegstand in zijn stad aanpakken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Voor het eerst meer dan 1 op 10 winkelpanden leeg

01/02/2018

Het aantal leegstaande winkelpanden in België is in 2017 voor het tiende jaar op rij gestegen. Met 21.027 winkels die leeg staan, stijgt de winkelleegstand in ons land voor het eerst boven de 10%, zo becijferde Locatus.

Hoe winkelstad Tongeren uit het dal klimt

30/01/2018

De oudste stad van België bewijst dat je leegstand wel degelijk succesvol kunt aanpakken. Met een helder winkelbeleid dat inzet op ‘couleur locale’ kan Tongeren wellicht ook andere kleine winkelsteden inspireren.

Carrefour drijft top 100 grootste winkelketens aan

26/01/2018

De grootste winkelketen van België is Carrefour. Tot die misschien verrassende conclusie komt Locatus in zijn jaarlijkse top 100 van winkelformules. Alleen al de Market-supermarkten beslaan het meest oppervlakte, al heeft Aldi een even groot aantal winkels.

Belgische winkelcentra sluiten jaar positief af

23/01/2018

De Belgische winkelcentra die deel uitmaken van de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers hebben 2017 kunnen afsluiten met iets meer bezoekers dan een jaar eerder. De 16 aangesloten winkelcentra kregen samen 89,6 miljoen bezoekers over de vloer. 

Back to top