Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Champs-Elysées krijgt grootste Europese boetiek Longchamp

Lederwarenfabrikant Longchamp opent in november zijn grootste flagshipstore van Europa. Die komt langs de Champs-Elysées, in hartje Parijs, en krijgt een winkeloppervlakte van 500 m², iets groter dan die in de Londense Regent Street.

100 miljoen potentiële bezoekers per jaar

Het nieuws van het nieuwe Longchamp-vlaggenschip langs de Champs-Elysées werd bekendgemaakt door Cushman & Wakefield, dat de huurtransactie begeleidde. Longchamp zal in november zijn intrek nemen in een pand waar nu nog MCS, het vroegere Marlboro Classics, een winkel heeft. Het Franse lederwarenmerk zal er op twee verdiepingen zijn volledige productgamma te koop aanbieden: van reistassen en koffers over kleding en schoeisel tot accessoires. Er zullen zo'n 20 mensen werken.

 

"Longchamp wilde voor zijn grootste boetiek van Europa een commercieel strategische locatie, die zowel door Parijzenaars zelf als door toeristen wordt bezocht", aldus Christian Dubois, algemeen directeur van Cushman & Wakefield France. "De Avenue des Champs-Elysées, die elk jaar meer dan 100 miljoen bezoekers verwelkomt, bevestigt hiermee nog maar eens zijn aantrekkingskracht en de kwaliteit van zijn commercieel vastgoedaanbod."

 

Richting 500 miljoen euro omzet

Longchamp heeft intussen wereldwijd een netwerk van 275 verkooppunten uitgebouwd, waarvan 69 in zijn thuisland. De laatste jaren koos het lederwarenmerk volop voor internationale expansie, a rato van 15 tot 20 nieuwe boetieks per jaar. Zo opende het in september vorig jaar nog een flagshipstore in de Londense Regent Street en begin mei nog één aan de Paseo de Gracia in Barcelona.

 

Longchamp werd in 1948 opgericht en realiseerde in 2013 een omzet van 462 miljoen euro. Het Franse familiebedrijf hoopt dit jaar de kaap van het half miljard te ronden. CEO Jean Cassegrain mikt op een omzetgroei van 10%, meer dan het dubbele van de 4% vorig jaar dankzij "stevige groei in de VS, herstel in Europa en aantrekkende vraag in China".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer bezoekers voor Belgische winkelcentra

18/10/2017

De winkelcentra die zijn aangesloten bij de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers (BLSC) hebben het voorbije kwartaal meer bezoekers over de vloer gekregen. Het was de eerste stijging in meer dan twee jaar.

Woluwe Shopping Center kan half miljard opleveren

17/10/2017

Het Nederlandse Eurocommercial Properties heeft 468 miljoen euro over voor de overname van het Woluwe Shopping Center. Dat is een stuk meer dan de 300 miljoen euro waar een tijd geleden sprake van was.

Geen winkelcentrum meer aan The Loop in Gent

16/10/2017

Er komt geen groot winkelcomplex aan The Loop in Gent. Er is nog weinig draagvlak voor het project en dus heeft het stadsbestuur besloten om er de stekker uit te trekken. De plannen lagen al sinds 2010 op tafel.

Strada-project in La Louvière staat op uit de doden

10/10/2017

Het Strada-project in La Louvière, dat al een tijdje dood en begraven was, lijkt er nu toch te komen. Ontwikkelaar Wilhelm & Co is zelfs al begonnen met de verkoop van de eerste negentig appartementen die deel uitmaken van het project.

Winkelcentrum Rive Gauche groot succes

25/09/2017

Rive Gauche, het nieuwe winkelcentrum in Charleroi, is een groot succes. In de eerste zes maanden na opening kreeg het al vier miljoen bezoekers over de vloer. Het is zo meteen het drukste winkelcentrum van Wallonië.

97 procent van The Mint al verhuurd

20/09/2017

Binnenkort opent na een renovatie van twee jaar het winkelgedeelte van het Muntcentrum onder de naam The Mint. Ondertussen zijn 97% van de winkelruimtes al ingevuld: onder andere Decathlon en Uniqlo vestigen zich voor het eerst in het centrum van Brussel.

Back to top