Delhaize trekpleister van nieuw Luxemburgs shoppingcenter

Delhaize trekpleister van nieuw Luxemburgs winkelcentrum

Delhaize trekpleister van nieuw Luxemburgs winkelcentrum

Vandaag opent winkelcentrum Borders de deuren op een boogscheut van Schengen. De winkelgalerij, met als trekpleister de grootste Delhaize van het Groothertogdom Luxemburg, zal op termijn onderdak bieden aan een twintigtal retailers.

Grootste Delhaize van Luxemburg

Borders beslaat een totale oppervlakte van 7.000 m². De helft daarvan wordt ingenomen door Delhaize: 2.300 m² verkoopoppervlakte, de rest logistieke ruimte. Het is meteen de grootste vestiging van de Belgische distributieketen. Behalve Delhaize openden vanochtend in Borders ook gehoorspecialist Acuitis, kappersketen Beim Figaro, bloemenwinkel Florathéik, krantenkiosk K-Kiosk, parfumerie Milady en reisagentschap Emile Weber de deuren. Heel binnenkort is het de beurt aan de Italiaanse boetiek Benetton, restaurant Elch Drénken en bakkersketen Paul.

 

Het project van Ikogest en Luxembourg Capital, werd getekend door het bureau “Beiler + François Architectes” en heeft zo’n 30 miljoen euro gekost. Het winkelcentrum, vlak naast de autosnelweg A13, biedt werk aan 115 mensen. Door zijn ligging mikt het winkelcentrum zowel op Luxemburgers, Fransen als Duitsers mikt.

 

Eerste van vijf nieuwe winkelcentra

Borders is niet het enige winkelcentrum dat de komende maanden en jaren zijn deuren opent in het Groothertogdom: dit jaar alleen al staan er nog drie openingen op de agenda. Op 27 september is het de beurt aan “Nordstrooss” in Marnach (11 boetieks, een restaurant en een Cactus-supermarkt) en een maand later, op 26 oktober, volgt “Opkorn” in Differdange (27 boetieks, 5 restaurants en een Auchan). In november tot slot krijgt Bettembourg een nieuw centrum met 12 boetieks en een Cactus.

 

In 2018 en 2019 zijn alle ogen dan gericht op Luxemburg-Stad, met “Cloche d’Or” (130 boetieks en een Auchan-hypermarkt) en “Royal Hamilius” (goed voor zo’n 16.000 m² winkelplezier).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

14/06/2018

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.

CRU strijkt neer op Antwerpse Groenplaats

12/06/2018

Colruyt gaat volgend jaar een CRU-markt openen in Antwerpen: de luxeketen van de Halse groep krijgt een stekje op de Groenplaats. De uitbreiding gaat ten koste van Wijnegem, en van een Spar.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Drie nieuwe vestigingen en warm eten voor Wasbar

12/06/2018

Wasbar, het blurringconcept waar je iets eet terwijl je de was doet, breidt uit: nog deze zomer verhuist het Gentse vlaggenschip en komen er twee nieuwe vestigingen bij in Antwerpen. Je kan er voortaan ook ’s avonds terecht.

Zo wil Vlaanderen toename baanwinkels aanpakken

12/06/2018

De wildgroei van baanwinkels weegt op de mobiliteit en de leefbaarheid en zet druk op de handel in de stadscentra. In Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant gaan gemeenten het probleem nu over de grenzen heen aanpakken.