Docks Bruxsel: “Minder nieuwsgierigen, meer klanten”

Docks Bruxsel: “Minder nieuwsgierigen, meer klanten”

Afgelopen jaar trok winkelcentrum Docks Bruxsel zo’n 5% meer bezoekers. Om de groei te bestendigen, wil het klanten blijven verrassen met meer evenementen en de opening van nieuwe pop-upwinkels.

 

Meer bezoekers en meer omzet

Docks Bruxsel wist vorig jaar ongeveer 5% meer bezoekers aan te trekken, na een stijging van 8,8% een jaar eerder. "Naast de voortdurende stijging van onze bezoekersaantallen, zijn we vooral zeer tevreden met de omzetgroei van onze handelaars", zegt directeur Mathias Blot. "Onze bezoekers zijn geleidelijk geëvolueerd van ‘nieuwsgierige passanten’ naar ‘trouwe klanten’. Dat blijkt ook uit de gecumuleerde omzetgroei van al onze winkels, die meer dan 6% bedraagt, een ontwikkeling die hoger ligt dan het bezoekersaantal.”

 

Die omzetgroek kwam er wel vooral dankzij de horeca en het vrijetijdsaanbod (+10%), de kledingzaken van het winkelcentrum zagen de opbrengsten met gemiddeld 4% toenemen. Daarmee doen ze minder dan de stijging van het aantal bezoekers, maar nog steeds wel een stuk beter dan het nationale gemiddelde.

 

Het winkelcentrum aan de Brusselse Van Praetbrug bestaat ondertussen drie jaar en wil in de komende maanden zijn groei verderzetten door nog meer in te zetten op evenementen en de opening van nieuwe pop-upwinkels.