Gelderlandplein officieel geopend

Gelderlandplein officieel geopend

Het vernieuwde Gelderlandplein in Amsterdam is op 8 april officieel geopend. Daarbij werd de oppervlakte van het winkelcentrum met 7.000 m² uitgebreid tot 27.200 m² en kwamen er een aantal nieuwe winkels van grote merken.

Veel aandacht aan audiovisuele invulling

Mango, IKKS, Marqt, Sissy Boy, Bever, Costes en McGregor openden nieuwe winkels in het centrum, en ook de horeca werd uitgebreid dankzij de komst van Le Pain Quotidien, Takumi – Lobster & Burger, Tanuki en Saigon.

 

Om de bereikbaarheid te verbeteren kwamen er 200 extra parkeerplaatsen bij en rijdt er op kosten van de Kroonenberg Groep, het vastgoedbedrijf achter het Gelderlandplein, op de Zuidas en in Buitenveldert een gratis bus van en naar het winkelcentrum. Bovendien mag er het eerste anderhalf uur gratis geparkeerd worden.

 

Om het plein aantrekkelijker te maken voor de bezoeker, werd er ook veel aandacht besteed aan de audiovisuele invulling. Zo zijn er een aantal kunstwerken aangekocht en is de Nederlandse componist, pianist en producer Michiel Borstlap verantwoordelijk voor de muziek rond het winkelcentrum. “Winkelen anno nu is een totaalbeleving die alle zintuigen prikkelt. Klanten verwachten meer en beter en dat is wat we ze nu op het geheel vernieuwde Gelderlandplein willen bieden”, zegt Lesley Bamberger, directeur van de Kroonenberg Groep.

 

In de maand voor de opening van het Gelderlandplein werd ook een glossy magazine verdeeld onder 100.000 Amsterdammers, die alvast de aandacht moest trekken voor de nakende heropening.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bouw nieuwe winkelsite in Lier gestart

16/11/2017

Deze week zijn de grondwerken gestart voor een nieuwe winkelsite langs de Antwerpsesteenweg in Lier. Onder meer Decathlon en het gloednieuwe woonwinkelconcept Ygo hebben hun komst al bevestigd.

Toekomstig winkelcentrum Verviers zoekt nieuwe naam

16/11/2017

De groep City Mall, die sinds kort het project Au fil de l’eau in Verviers in handen heeft, is op zoek naar een nieuwe naam voor het winkelcentrum. Die naam strookt immers niet helemaal met de werkelijkheid en is bezoedeld door jaren van getouwtrek rond het centrum.

Mitiska Reim koopt eerste Franse retailpark

06/11/2017

Het Belgische vastgoedbedrijf Mitiska Reim betreedt nu ook de Franse retailmarkt met de aankoop van een retailpark in de omgeving van Caen. Eerder dit jaar nam het bedrijf al retailparken over in Duitsland, Roemenië en Spanje. 

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Meer bezoekers voor Belgische winkelcentra

18/10/2017

De winkelcentra die zijn aangesloten bij de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers (BLSC) hebben het voorbije kwartaal meer bezoekers over de vloer gekregen. Het was de eerste stijging in meer dan twee jaar.

Woluwe Shopping Center kan half miljard opleveren

17/10/2017

Het Nederlandse Eurocommercial Properties heeft 468 miljoen euro over voor de overname van het Woluwe Shopping Center. Dat is een stuk meer dan de 300 miljoen euro waar een tijd geleden sprake van was.

Back to top