Gelderlandplein officieel geopend

Gelderlandplein officieel geopend

Het vernieuwde Gelderlandplein in Amsterdam is op 8 april officieel geopend. Daarbij werd de oppervlakte van het winkelcentrum met 7.000 m² uitgebreid tot 27.200 m² en kwamen er een aantal nieuwe winkels van grote merken.

Veel aandacht aan audiovisuele invulling

Mango, IKKS, Marqt, Sissy Boy, Bever, Costes en McGregor openden nieuwe winkels in het centrum, en ook de horeca werd uitgebreid dankzij de komst van Le Pain Quotidien, Takumi – Lobster & Burger, Tanuki en Saigon.

 

Om de bereikbaarheid te verbeteren kwamen er 200 extra parkeerplaatsen bij en rijdt er op kosten van de Kroonenberg Groep, het vastgoedbedrijf achter het Gelderlandplein, op de Zuidas en in Buitenveldert een gratis bus van en naar het winkelcentrum. Bovendien mag er het eerste anderhalf uur gratis geparkeerd worden.

 

Om het plein aantrekkelijker te maken voor de bezoeker, werd er ook veel aandacht besteed aan de audiovisuele invulling. Zo zijn er een aantal kunstwerken aangekocht en is de Nederlandse componist, pianist en producer Michiel Borstlap verantwoordelijk voor de muziek rond het winkelcentrum. “Winkelen anno nu is een totaalbeleving die alle zintuigen prikkelt. Klanten verwachten meer en beter en dat is wat we ze nu op het geheel vernieuwde Gelderlandplein willen bieden”, zegt Lesley Bamberger, directeur van de Kroonenberg Groep.

 

In de maand voor de opening van het Gelderlandplein werd ook een glossy magazine verdeeld onder 100.000 Amsterdammers, die alvast de aandacht moest trekken voor de nakende heropening.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uplace nog steeds niet opgegeven

19/01/2018

Uplace is nog niet van plan om de handdoek in de ring te werpen en is in samenspraak met de gemeente Machelen op zoek naar oplossingen om het winkelcentrum toch nog een plaats te geven.

Winkelcentra AG Real Estate sluiten jaar positief af

17/01/2018

De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

15/01/2018

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Unizo waarschuwt E40-gemeenten voor plannen outletcenter

11/01/2018

Tal van Oost-Vlaamse gemeentebesturen hebben van Unizo Oost-Vlaanderen een brief in de bus gekregen waarin de ondernemersorganisatie waarschuwt voor de komst van een groot outletcenter langs de E40. “Dit bedreigt de lokale handel”, klinkt het.

Opnieuw twee vergunningen Driespoort Shoppingpark vernietigd

05/01/2018

De Raad voor Vergunningsbetwistingen heeft opnieuw twee bouwvergunningen voor het Driespoort Shoppingpark in de vuilnisbak gekieperd. De uitbaters van het winkelcentrum stellen echter dat het nog steeds volledig vergund is.

Back to top