Handelaars Zeebrugge willen attractie voor elk weer

Handelaars Zeebrugge willen attractie voor elk weer
http://www.shutterstock.com/pic-350082791/

De handelaars in Zeebrugge zijn vragende partij voor de opening van een attractie, die zowel bij goed als bij slecht weer volk naar de gemeente kan trekken. Anders vrezen ze dat de handel in de gemeente volledig zal doodbloeden.

 

Leegstand aan zee

De handelaars in Zeebrugge doen die oproep, omdat het ondanks het hoogseizoen veel te rustig is in Zeebrugge. Daardoor wordt de gemeente steeds minder interessant voor handelaars. Er staan dan ook heel wat horecazaken leeg. Onlangs trokken ook nog een bakker en een slager weg.

 

Recent dook weliswaar opnieuw het idee op om aan het strand een openluchtzwembad te openen, maar daar zijn de handelaars geen voorstander van. Zij willen liever een attractie die ook kan gebruikt worden bij slecht weer en zo heel het jaar door publiek kan lokken.

 

Momenteel is enkel het strand de grote aantrekkingsfactor van Zeebrugge, maar dat trekt enkel toeristen aan als het echt goed weer is. Van zodra de temperaturen dalen, blijven ook de bezoekers weg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Brusselse winkelstraten blijven (ondanks alles) drukbezocht

11/12/2017

Brussel heeft zich goed weten te herpakken na de terreuraanslagen. De grote winkelstraten worden nog altijd druk bezocht: vooral de Nieuwstraat deed het dit jaar goed en haalde zelfs andere ‘hotspots’ in de hoofdstad in. 

Topoverleg leidt tot laatste strohalm voor Uplace

08/12/2017

Na maanden van geheim overleg is er een nieuw plan op tafel gekomen om de bouw van Uplace toch te laten doorgaan. Het nieuwe voorstel is een verwaterde versie van de oorspronkelijke plannen.

Hoe winkelvastgoed inspeelt op wijzigend koopgedrag

07/12/2017

E-commerce verdringt de fysieke winkel niet, maar stimuleert retailers en winkelcentra wel om innoverende concepten uit te rollen. Het is een kwestie van te beantwoorden aan de verwachtingen van millennials en Generatie Z, meent vastgoedadviseur JLL.

Mitiska REIM opent nog twee retailparken in Roemenië

29/11/2017

Mitiska REIM dikt zijn Roemeens portfolio met twee retailparken aan. Daarmee verstevigt het Belgische bedrijf zijn marktleiderspositie in Roemenië, waar het momenteel 21 sites in eigendom heeft.

Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’

23/11/2017

Momenteel is het nog een werf, maar vanaf maart krijgt Gent er met de ‘Kouterdreef’ een nieuwe winkelstraat bij, waar de ‘betere merken’ thuis zijn. Deze week maakte ontwikkelaar Matexi op de retailvastgoedbeurs Mapic in Cannes enkele ronkende namen bekend.

Back to top