Huurinkomsten Wereldhave Belgium gestegen | RetailDetail

Huurinkomsten Wereldhave Belgium gestegen

Huurinkomsten Wereldhave Belgium gestegen

In de eerste helft van 2016 zijn de huurinkomsten van vastgoedbedrijf Wereldhave Belgium gestegen. De bezettingsgraad van de winkelcentra ging er wel licht op achteruit ten opzichte van het einde van vorig jaar.

Sterke daling winst

De totale huurinkomsten stegen naar 25 miljoen euro, 9,2% meer dan een jaar geleden. De bezettingsgraad van de winkelcentra daalde daarbij wel van 94,9% op het einde van 2015 naar 94,5% nu. Bij de kantoren steeg die dan weer van 91,4% naar 91,9%.

 

Ondanks de hogere huurinkomsten daalde de winst wel van 36,4 miljoen euro naar 19,5 miljoen euro. Dat was volgens Wereldhave Belgium te wijten aan het indirect resultaat, want het direct resultaat (de huurinkomsten min de vastgoedkosten) steeg wel van 19,4 miljoen euro naar 20,6 miljoen euro. Wereldhave Belgium rekent voor het volledige boekjaar op een direct resultaat tussen 5,70 en 5,80 euro per aandeel. In 2015 was dat 5,63 euro per aandeel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.