Lidl-winkels Harelbeke en Roeselare heropenen volgens nieuw concept

Lidl-winkels Harelbeke en Roeselare heropenen volgens nieuw concept

(UPDATE) Volgende week woensdag heropenen twee gerenoveerde vestigingen van supermarktketen Lidl in Roeselare en Harelbeke. De winkels zijn eerst volledig met de grond gelijk gemaakt, om nu gevoelig uitgebreid en volgens een nieuw, moderner winkelconcept te herrijzen. De vestiging in Harelbeke krijgt bovendien als eerste winkel in België een luifel in de ‘nieuwe stijl’.

600 m² extra winkelruimte

De verbouwingen aan de twee winkels waren al sinds augustus verleden jaar aan de gang. De Duitse keten liet dan ook eigenlijk twee volledig nieuwe vestigingen optrekken, meer in lijn met de recent door Lidl ingeslagen weg als ‘smart discounter’. Bovendien bieden beide winkels samen ook 600 m² extra winkelruimte.

 

“Beide winkels hebben we kunnen uitbreiden tot 999 m². Dat biedt ons de mogelijkheid om het assortiment veel ruimer te stallen, en zo nog meer de focus te leggen op onze dagelijks verse groenten, fruit en vlees”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. “Nieuw is ook dat we ter plaatste afgebakken broodjes en ontbijtkoeken aanbieden.”

 

Primeur nieuwe gevelstijl in Harelbeke

Meer aandacht voor vers dus, maar ook een grotere nadruk op de winkelervaring. Het is eigen aan het nieuwe winkelconcept, waar Lidl al een tweetal jaar op inzet. In de vestiging in Harelbeke ging de discountketen nog een stapje verder.

 

“Het concept kreeg een nog veel strakkere look in Harelbeke. De vestiging aan de Gentsesteenweg is immers de eerste winkel in België met de nieuwe moderne luifel. Die straalt, nog meer dan onze vorige gevel, de winkelervaring uit die we willen bieden. Verder zijn de baksteenrode muren en een gevoel van ruimte binnenin kenmerkend”, aldus nog Rynwalt.

 

De vernieuwde vestigingen openen volgende week woensdagochtend de deuren, al zijn buurtbewoners op dinsdagavond al welkom in de winkels. De openingen zullen eveneens gepaard gaan met een aantal acties, zoals tijdelijke kortingen en de kans om een minuut gratis winkelen te winnen als klanten zich woensdag voor het openingsuur op de parking melden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische winkelcentra sluiten jaar positief af

23/01/2018

De Belgische winkelcentra die deel uitmaken van de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers hebben 2017 kunnen afsluiten met iets meer bezoekers dan een jaar eerder. De 16 aangesloten winkelcentra kregen samen 89,6 miljoen bezoekers over de vloer. 

Nederlandse groep neemt Woluwe Shopping Center over

22/01/2018

Het Nederlandse Eurocommercial Properties krijgt het Woluwe Shopping Center in handen, nadat het bod van het vastgoedbedrijf - 425 miljoen euro - aanvaard werd.

Uplace nog steeds niet opgegeven

19/01/2018

Uplace is nog niet van plan om de handdoek in de ring te werpen en is in samenspraak met de gemeente Machelen op zoek naar oplossingen om het winkelcentrum toch nog een plaats te geven.

Winkelcentra AG Real Estate sluiten jaar positief af

17/01/2018

De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

15/01/2018

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Back to top