Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing | RetailDetail

Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Het outletcenter Maasmechelen Village heeft het aantal internationale bezoekers zien stijgen, dankzij eerdere partnerships die het heeft afgesloten met touroperators, luchtvaartmaatschappijen en andere tussenpersonen.

 

Bezoek uit Taipei

Zo zijn er de laatste maanden opmerkelijk meer bezoekers uit Korea, Thailand en Taiwan. Uit dat laatste land zijn er bijvoorbeeld 150 procent meer bezoekers gekomen de laatste periode.

 

“Niet alleen een gevolg van de goede contacten die we ginds hebben opgebouwd, maar ook door de historische relaties die onze gemeente met Taiwan heeft onderhouden,” zegt manager David Winkels aan Made in Limburg.

 

Vrijdag kwam dan ook de vertegenwoordiger van Taipei in de Europese Unie, Kuoyu Tung, op bezoek in Maasmechelen Village. Hij werd er onder andere rondgeleid door burgemeester Raf Terwingen.

 

Tung was alvast onder de indruk en ziet ook mogelijkheden voor een gelijkaardig concept in zijn stad. “Ik ben ervan overtuigd dat deze formule de Taiwanezen die in Europa op bezoek zijn aanspreekt,” aldus Tung. “Tegelijk zou een outlet in Taipei vast en zeker een groot succes zijn. De koopkracht van onze landgenoten laat toe dat u ginds goede zaken kan doen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Centrummanager Hasselt pleit voor "omzethuur" tegen leegstand

15/02/2018

“Geef starters een flink verminderde huurprijs en laat ze daar bovenop een deel van hun omzet afstaan.” Met dat opmerkelijke voorstel wil de nieuwe centummanager van Hasselt de leegstand in zijn stad aanpakken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Voor het eerst meer dan 1 op 10 winkelpanden leeg

01/02/2018

Het aantal leegstaande winkelpanden in België is in 2017 voor het tiende jaar op rij gestegen. Met 21.027 winkels die leeg staan, stijgt de winkelleegstand in ons land voor het eerst boven de 10%, zo becijferde Locatus.

Hoe winkelstad Tongeren uit het dal klimt

30/01/2018

De oudste stad van België bewijst dat je leegstand wel degelijk succesvol kunt aanpakken. Met een helder winkelbeleid dat inzet op ‘couleur locale’ kan Tongeren wellicht ook andere kleine winkelsteden inspireren.

Carrefour drijft top 100 grootste winkelketens aan

26/01/2018

De grootste winkelketen van België is Carrefour. Tot die misschien verrassende conclusie komt Locatus in zijn jaarlijkse top 100 van winkelformules. Alleen al de Market-supermarkten beslaan het meest oppervlakte, al heeft Aldi een even groot aantal winkels.

Belgische winkelcentra sluiten jaar positief af

23/01/2018

De Belgische winkelcentra die deel uitmaken van de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers hebben 2017 kunnen afsluiten met iets meer bezoekers dan een jaar eerder. De 16 aangesloten winkelcentra kregen samen 89,6 miljoen bezoekers over de vloer. 

Back to top