Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing | RetailDetail

Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Het outletcenter Maasmechelen Village heeft het aantal internationale bezoekers zien stijgen, dankzij eerdere partnerships die het heeft afgesloten met touroperators, luchtvaartmaatschappijen en andere tussenpersonen.

 

Bezoek uit Taipei

Zo zijn er de laatste maanden opmerkelijk meer bezoekers uit Korea, Thailand en Taiwan. Uit dat laatste land zijn er bijvoorbeeld 150 procent meer bezoekers gekomen de laatste periode.

 

“Niet alleen een gevolg van de goede contacten die we ginds hebben opgebouwd, maar ook door de historische relaties die onze gemeente met Taiwan heeft onderhouden,” zegt manager David Winkels aan Made in Limburg.

 

Vrijdag kwam dan ook de vertegenwoordiger van Taipei in de Europese Unie, Kuoyu Tung, op bezoek in Maasmechelen Village. Hij werd er onder andere rondgeleid door burgemeester Raf Terwingen.

 

Tung was alvast onder de indruk en ziet ook mogelijkheden voor een gelijkaardig concept in zijn stad. “Ik ben ervan overtuigd dat deze formule de Taiwanezen die in Europa op bezoek zijn aanspreekt,” aldus Tung. “Tegelijk zou een outlet in Taipei vast en zeker een groot succes zijn. De koopkracht van onze landgenoten laat toe dat u ginds goede zaken kan doen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken. 

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

“Heeft het centrum van Namen nog een winkelcentrum nodig?”

24/04/2018

Een jaar nadat Besix het project voor een winkelcentrum in Namen overkocht, lijkt de groep het Burgerforum niet te kunnen overtuigen van zijn voorstellen. De grote uitdaging: de lokale handel stimuleren, maar zónder verlies van groene publieke ruimte.

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.

Vernieuwd winkelcentrum Les Bastions mikt op 5 miljoen bezoekers

12/04/2018

Het bekende Doornikse shoppingcenter Les Bastions is op 12 april heropend na een stevige uitbreiding en een grondige make-over. Voor nieuwe impulsen zorgen trekkers als Zara en Bershka. Het project zet ook sterk in op diensten.