Marks & Spencer en Zara hebben sleutels Toison d'Or ontvangen | RetailDetail

Marks & Spencer en Zara hebben sleutels Toison d'Or ontvangen

Marks & Spencer en Zara hebben sleutels Toison d'Or ontvangen

Volgend jaar openen Marks & Spencer en Zara nieuwe winkels aan de Gulden Vlieslaan in Brussel. Beiden hebben zopas de sleutels gekregen en kunnen nu echt aan het werk.

Twee topnamen voor de Gulden Vlieslaan

Negen jaar na de aankoop van de grond heeft vastgoedontwikkelaar ProWinko de sleutels overhandigd van twee reusachtige winkelruimtes in een gemengd woon-winkelproject langs de Gulden Vlieslaan. 

 

Marks & Spencer viert in de zomer van 2015 zijn terugkeer naar Brussel met een gloednieuwe winkel van 5.000 m² in het kader van zijn 'bricks & clicks'-strategie. Het Britse retailicoon zal er niet alleen zijn kledingassortiment aanbieden maar ook een ruime Foodhall en een M&S Café inrichten. Het concern had geen fysieke Belgische winkel meer sinds 2001, maar opende twee jaar geleden wel al een webwinkel.

 

Voor Zara wordt de nieuwe vestiging dan weer de allergrootste winkel in ons land, goed voor een slordige 4.000 m².

 

"Place to be in Brussels"

Onder het project - dat er niet zonder slag of stoot kwam - is een openbare parking voorzien. Die is verkocht aan parkeerbedrijf Interparking en sluit aan op de bestaande 'Parking des Deux Portes'. Op een half jaar tijd is ook al meer dan 70% van de bovenliggende appartementen aan de man gebracht.

 

"Wij zijn verheugd dat we met dit prachtige project een bijdrage kunnen leveren aan de commerciële aantrekkingskracht van Brussel", zegt Philip van Perlstein, managing director van ProWinko. "De bovenstad bevestigt steeds meer haar centrale rol als 'THE place to be' voor de internationale retailers, en Le Toison d'Or is ideaal gelegen tussen de Naamse Poort en de Louisapoort. Met de komst van de twee flagshipstores van Marks & Spencer en Zara doet Brussel haar reputatie als winkelstad alle eer aan."

 

ProWinko is een private belegger die sinds 1990 actief is. De vastgoedportefeuille bestaat vrijwel uitsluitend uit hoogwaardige winkelpanden op A1-locaties in de grote steden, met een primaire focus op de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Centrummanager Hasselt pleit voor "omzethuur" tegen leegstand

15/02/2018

“Geef starters een flink verminderde huurprijs en laat ze daar bovenop een deel van hun omzet afstaan.” Met dat opmerkelijke voorstel wil de nieuwe centummanager van Hasselt de leegstand in zijn stad aanpakken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Voor het eerst meer dan 1 op 10 winkelpanden leeg

01/02/2018

Het aantal leegstaande winkelpanden in België is in 2017 voor het tiende jaar op rij gestegen. Met 21.027 winkels die leeg staan, stijgt de winkelleegstand in ons land voor het eerst boven de 10%, zo becijferde Locatus.

Hoe winkelstad Tongeren uit het dal klimt

30/01/2018

De oudste stad van België bewijst dat je leegstand wel degelijk succesvol kunt aanpakken. Met een helder winkelbeleid dat inzet op ‘couleur locale’ kan Tongeren wellicht ook andere kleine winkelsteden inspireren.

Carrefour drijft top 100 grootste winkelketens aan

26/01/2018

De grootste winkelketen van België is Carrefour. Tot die misschien verrassende conclusie komt Locatus in zijn jaarlijkse top 100 van winkelformules. Alleen al de Market-supermarkten beslaan het meest oppervlakte, al heeft Aldi een even groot aantal winkels.

Belgische winkelcentra sluiten jaar positief af

23/01/2018

De Belgische winkelcentra die deel uitmaken van de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers hebben 2017 kunnen afsluiten met iets meer bezoekers dan een jaar eerder. De 16 aangesloten winkelcentra kregen samen 89,6 miljoen bezoekers over de vloer. 

Back to top