Twee topnamen voor de Gulden Vlieslaan
Negen jaar na de aankoop van de grond heeft vastgoedontwikkelaar ProWinko de sleutels overhandigd van twee reusachtige winkelruimtes in een gemengd woon-winkelproject langs de Gulden Vlieslaan.
Marks & Spencer viert in de zomer van 2015 zijn terugkeer naar Brussel met een gloednieuwe winkel van 5.000 m² in het kader van zijn ‘bricks & clicks’-strategie. Het Britse retailicoon zal er niet alleen zijn kledingassortiment aanbieden maar ook een ruime Foodhall en een M&S Café inrichten. Het concern had geen fysieke Belgische winkel meer sinds 2001, maar opende twee jaar geleden wel al een webwinkel.
Voor Zara wordt de nieuwe vestiging dan weer de allergrootste winkel in ons land, goed voor een slordige 4.000 m².
“Place to be in Brussels”
Onder het project – dat er niet zonder slag of stoot kwam – is een openbare parking voorzien. Die is verkocht aan parkeerbedrijf Interparking en sluit aan op de bestaande ‘Parking des Deux Portes’. Op een half jaar tijd is ook al meer dan 70% van de bovenliggende appartementen aan de man gebracht.
“Wij zijn verheugd dat we met dit prachtige project een bijdrage kunnen leveren aan de commerciële aantrekkingskracht van Brussel”, zegt Philip van Perlstein, managing director van ProWinko. “De bovenstad bevestigt steeds meer haar centrale rol als ‘THE place to be’ voor de internationale retailers, en Le Toison d’Or is ideaal gelegen tussen de Naamse Poort en de Louisapoort. Met de komst van de twee flagshipstores van Marks & Spencer en Zara doet Brussel haar reputatie als winkelstad alle eer aan.”
ProWinko is een private belegger die sinds 1990 actief is. De vastgoedportefeuille bestaat vrijwel uitsluitend uit hoogwaardige winkelpanden op A1-locaties in de grote steden, met een primaire focus op de Benelux.