Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Het Mechelse stadsbestuur en de Mechelse handelaars en ondernemers hebben een overeenkomst gesloten rond een nieuwe promocampagne die Mechelen meer moet profileren als winkelstad.

Grootste campagne ooit

De nieuwe promotiecampagne zal een kostenplaatje van 150.000 euro hebben. Het is daarmee de grootste campagne die de stad ooit voerde voor en met de handelaars. "Op een ogenblik dat vele handelszaken het wat moeilijker hebben, is het voor hen een enorme steun om te weten dat hun stadsbestuur achter hen staat en al het mogelijke doet om te helpen", zegt schepen van Economie, Wim Jorissen.

 

De campagne komt er in de aanloop naar de nieuwe winkel-wandelboulevard die momenteel wordt aangelegd op de as Bruul-Botermarkt-Vijfhoek. Die boulevard zal lopen tot aan de Grote Markt. Het stadsbestuur zal tijdens de werken vanaf 1 augustus ook een pendeldienst inleggen, zodat de handelszaken goed bereikbaar blijven.

 

Mechelendag

Vanaf september zal Mechelen dan gepromoot worden als een handelsvloer van 55.000 vierkante meter met de baseline "100% Mechelen". Op 2 oktober komt er een Mechelendag, waarbij werknemers van Mechelse bedrijven buiten het centrum de mogelijkheid krijgen om de binnenstad te ontdekken. Tijdens die dag blijven de winkels langer open en kan er gratis geparkeerd worden. Ook komt er een nieuw maandblad over Mechelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Brusselse winkelstraten blijven (ondanks alles) drukbezocht

11/12/2017

Brussel heeft zich goed weten te herpakken na de terreuraanslagen. De grote winkelstraten worden nog altijd druk bezocht: vooral de Nieuwstraat deed het dit jaar goed en haalde zelfs andere ‘hotspots’ in de hoofdstad in. 

Topoverleg leidt tot laatste strohalm voor Uplace

08/12/2017

Na maanden van geheim overleg is er een nieuw plan op tafel gekomen om de bouw van Uplace toch te laten doorgaan. Het nieuwe voorstel is een verwaterde versie van de oorspronkelijke plannen.

Hoe winkelvastgoed inspeelt op wijzigend koopgedrag

07/12/2017

E-commerce verdringt de fysieke winkel niet, maar stimuleert retailers en winkelcentra wel om innoverende concepten uit te rollen. Het is een kwestie van te beantwoorden aan de verwachtingen van millennials en Generatie Z, meent vastgoedadviseur JLL.

Mitiska REIM opent nog twee retailparken in Roemenië

29/11/2017

Mitiska REIM dikt zijn Roemeens portfolio met twee retailparken aan. Daarmee verstevigt het Belgische bedrijf zijn marktleiderspositie in Roemenië, waar het momenteel 21 sites in eigendom heeft.

Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’

23/11/2017

Momenteel is het nog een werf, maar vanaf maart krijgt Gent er met de ‘Kouterdreef’ een nieuwe winkelstraat bij, waar de ‘betere merken’ thuis zijn. Deze week maakte ontwikkelaar Matexi op de retailvastgoedbeurs Mapic in Cannes enkele ronkende namen bekend.

Back to top