Mechelen promoot zichzelf als winkelstad | RetailDetail

Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Het Mechelse stadsbestuur en de Mechelse handelaars en ondernemers hebben een overeenkomst gesloten rond een nieuwe promocampagne die Mechelen meer moet profileren als winkelstad.

Grootste campagne ooit

De nieuwe promotiecampagne zal een kostenplaatje van 150.000 euro hebben. Het is daarmee de grootste campagne die de stad ooit voerde voor en met de handelaars. "Op een ogenblik dat vele handelszaken het wat moeilijker hebben, is het voor hen een enorme steun om te weten dat hun stadsbestuur achter hen staat en al het mogelijke doet om te helpen", zegt schepen van Economie, Wim Jorissen.

 

De campagne komt er in de aanloop naar de nieuwe winkel-wandelboulevard die momenteel wordt aangelegd op de as Bruul-Botermarkt-Vijfhoek. Die boulevard zal lopen tot aan de Grote Markt. Het stadsbestuur zal tijdens de werken vanaf 1 augustus ook een pendeldienst inleggen, zodat de handelszaken goed bereikbaar blijven.

 

Mechelendag

Vanaf september zal Mechelen dan gepromoot worden als een handelsvloer van 55.000 vierkante meter met de baseline "100% Mechelen". Op 2 oktober komt er een Mechelendag, waarbij werknemers van Mechelse bedrijven buiten het centrum de mogelijkheid krijgen om de binnenstad te ontdekken. Tijdens die dag blijven de winkels langer open en kan er gratis geparkeerd worden. Ook komt er een nieuw maandblad over Mechelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De Nieuwstraat in Brussel kent magere jaren

22/05/2018

De Nieuwstraat in Brussel loopt de laatste jaren leeg: 10 procent van de winkelpanden in de duurste winkelstraat van België is ongebruikt, niet alleen sinds de terroristische aanslagen, maar ook door de concurrentie van The Mint en de renovatiewerken aan City 2.

H&M eist lagere huurprijzen

11/05/2018

Modeketen H&M wil lagere huurprijzen afdwingen van Qrf City Retail, zo blijkt uit het recente kwartaalverslag van het winkelvastgoedfonds. De retailer houdt het bovendien voor bekeken in Sint-Niklaas.

“Brusselse Anspachlaan wordt nieuwe hotspot voor grote ketens”

09/05/2018

Na Burger King vestigt ook Standaard Boekhandel zich nu in de bijna afgewerkte voetgangerszone op de Brusselse Anspachlaan. De heraanleg van de centrale laan zorgt voor een nieuwe dynamiek die wellicht nog andere grote retailers zal aanspreken. 

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

“Heeft het centrum van Namen nog een winkelcentrum nodig?”

24/04/2018

Een jaar nadat Besix het project voor een winkelcentrum in Namen overkocht, lijkt de groep het Burgerforum niet te kunnen overtuigen van zijn voorstellen. De grote uitdaging: de lokale handel stimuleren, maar zónder verlies van groene publieke ruimte.

Winkelstad Sint-Niklaas herrijst als een feniks

17/04/2018

Dacht u ook dat Sint-Niklaas een kleine twintig jaar geleden was doodgeknepen door het Waasland Shopping Center? Think again! Wij gingen een kijkje nemen en ontdekten een stad in een wervelende opwaartse spiraal.