Mechelen promoot zichzelf als winkelstad | RetailDetail

Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Het Mechelse stadsbestuur en de Mechelse handelaars en ondernemers hebben een overeenkomst gesloten rond een nieuwe promocampagne die Mechelen meer moet profileren als winkelstad.

Grootste campagne ooit

De nieuwe promotiecampagne zal een kostenplaatje van 150.000 euro hebben. Het is daarmee de grootste campagne die de stad ooit voerde voor en met de handelaars. "Op een ogenblik dat vele handelszaken het wat moeilijker hebben, is het voor hen een enorme steun om te weten dat hun stadsbestuur achter hen staat en al het mogelijke doet om te helpen", zegt schepen van Economie, Wim Jorissen.

 

De campagne komt er in de aanloop naar de nieuwe winkel-wandelboulevard die momenteel wordt aangelegd op de as Bruul-Botermarkt-Vijfhoek. Die boulevard zal lopen tot aan de Grote Markt. Het stadsbestuur zal tijdens de werken vanaf 1 augustus ook een pendeldienst inleggen, zodat de handelszaken goed bereikbaar blijven.

 

Mechelendag

Vanaf september zal Mechelen dan gepromoot worden als een handelsvloer van 55.000 vierkante meter met de baseline "100% Mechelen". Op 2 oktober komt er een Mechelendag, waarbij werknemers van Mechelse bedrijven buiten het centrum de mogelijkheid krijgen om de binnenstad te ontdekken. Tijdens die dag blijven de winkels langer open en kan er gratis geparkeerd worden. Ook komt er een nieuw maandblad over Mechelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stad Vilvoorde dient bezwaarschrift in tegen Neo

22/02/2018

Vilvoorde heeft een bezwaarschrift ingediend tegen de bouw- en milieuvergunning die is aangevraagd voor Neo, het enorme project met winkelcentrum op de Heizelvlakte in Brussel.

Centrummanager Hasselt pleit voor "omzethuur" tegen leegstand

15/02/2018

“Geef starters een flink verminderde huurprijs en laat ze daar bovenop een deel van hun omzet afstaan.” Met dat opmerkelijke voorstel wil de nieuwe centummanager van Hasselt de leegstand in zijn stad aanpakken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Voor het eerst meer dan 1 op 10 winkelpanden leeg

01/02/2018

Het aantal leegstaande winkelpanden in België is in 2017 voor het tiende jaar op rij gestegen. Met 21.027 winkels die leeg staan, stijgt de winkelleegstand in ons land voor het eerst boven de 10%, zo becijferde Locatus.

Hoe winkelstad Tongeren uit het dal klimt

30/01/2018

De oudste stad van België bewijst dat je leegstand wel degelijk succesvol kunt aanpakken. Met een helder winkelbeleid dat inzet op ‘couleur locale’ kan Tongeren wellicht ook andere kleine winkelsteden inspireren.

Carrefour drijft top 100 grootste winkelketens aan

26/01/2018

De grootste winkelketen van België is Carrefour. Tot die misschien verrassende conclusie komt Locatus in zijn jaarlijkse top 100 van winkelformules. Alleen al de Market-supermarkten beslaan het meest oppervlakte, al heeft Aldi een even groot aantal winkels.

Back to top