Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Mechelen promoot zichzelf als winkelstad

Het Mechelse stadsbestuur en de Mechelse handelaars en ondernemers hebben een overeenkomst gesloten rond een nieuwe promocampagne die Mechelen meer moet profileren als winkelstad.

Grootste campagne ooit

De nieuwe promotiecampagne zal een kostenplaatje van 150.000 euro hebben. Het is daarmee de grootste campagne die de stad ooit voerde voor en met de handelaars. "Op een ogenblik dat vele handelszaken het wat moeilijker hebben, is het voor hen een enorme steun om te weten dat hun stadsbestuur achter hen staat en al het mogelijke doet om te helpen", zegt schepen van Economie, Wim Jorissen.

 

De campagne komt er in de aanloop naar de nieuwe winkel-wandelboulevard die momenteel wordt aangelegd op de as Bruul-Botermarkt-Vijfhoek. Die boulevard zal lopen tot aan de Grote Markt. Het stadsbestuur zal tijdens de werken vanaf 1 augustus ook een pendeldienst inleggen, zodat de handelszaken goed bereikbaar blijven.

 

Mechelendag

Vanaf september zal Mechelen dan gepromoot worden als een handelsvloer van 55.000 vierkante meter met de baseline "100% Mechelen". Op 2 oktober komt er een Mechelendag, waarbij werknemers van Mechelse bedrijven buiten het centrum de mogelijkheid krijgen om de binnenstad te ontdekken. Tijdens die dag blijven de winkels langer open en kan er gratis geparkeerd worden. Ook komt er een nieuw maandblad over Mechelen.

Tags: