Mitiska Reim koopt eerste Duitse retailpark

Mitiska Reim koopt eerste Duitse retailpark
Mitiska Reim

Het Belgische vastgoedbedrijf Mitiska Reim heeft in samenwerking met de Luxembourg Investment Group een retailpark aangekocht in de Duitse stad Mönchengladbach. Het is de eerste Duitse aankoop van de groep.

Verdere deals in pijplijn

De site vlakbij het grootste treinstation en het zakendistrict van Mönchengladbach heeft een verhuurbare oppervlakte van 10.900 m². Het retailpark bevat twaalf panden, waar momenteel Rewe en Penny al belangrijke huurders zijn. Er is ook parkeerruimte voor 273 wagens. Mede-investeerder Luxembourg Investment Group zal instaan voor de renovatie van het retailpark en zal het ook grotendeels beheren.

 

“Onze eerste Duitse aankoop versterkt verder onze positie als leidende investeerders in de Europese retailsector. We hebben bovendien nog veel deals in de pijplijn zitten en onderzoeken momenteel een aantal investeringsmogelijkheden en samenwerkingen om onze portfolio in Duitsland en andere West- en Centraal-Europese markten”, zegt Luc Geuten, voorzitter van Mitiska Reim.

 

Mitiska Reim heeft nu 46 retailparken in handen, goed voor een oppervlakte van 340.000 m². Het heeft onder andere eigendommen in België, Frankrijk, Spanje, Polen en Servië. Eind juni kreeg het ook al elf Roemeense retailparken in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uplace nog steeds niet opgegeven

19/01/2018

Uplace is nog niet van plan om de handdoek in de ring te werpen en is in samenspraak met de gemeente Machelen op zoek naar oplossingen om het winkelcentrum toch nog een plaats te geven.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Winkelcentra AG Real Estate sluiten jaar positief af

17/01/2018

De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top